۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83066435
T T
۰ نفر
زائران از دادن مدارك به افرادبراي تهيه ويزا خودداري كنند

اهواز - ايرنا - معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان از زائران اربعين حسيني كه عازم كربلاي معلي هستند خواست از دادن مدارك و وجه نقد به افراد غيرمسئول براي تهيه ويزا خودداري كنند.

سرهنگ 'علي قاسم پور' دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:كساني كه قصد عزيمت به كربلاي معلي را دارند و تاكنون ويزا نگرفته اند در فرصت باقي مانده به دفاتر رسمي صدور رواديد مراجعه كنند.
وي در ادامه تاكيد كرد: شهروندان و زائران اربعين حسيني به شايعات توجه نكرده و از دادن مدارك و وجه نقد به افراد غيرمسئول براي تهيه ويزا خودداري كنند.
سرهنگ قاسم پور به زائران اربعين حسيني توصيه كرد قبل از خروج از كشور وسايط نقليه خود با را رعايت نكات ايمني و اطمينان از بسته بودن درب خودرو در توقفگاه هاي تعبيه شده پارك كنند و بعداز پارك خودرو از گذاشتن كيف پول و وسايل شخصي ديگر در داخل خودرو خودداري كنند.
وي همچنين از زائران اربعين خواست هيچ گاه تلفن همراه خود را در اختيار افراد ناشناس قرار نداده ، گوشي را هنگام شارژ رها نكنند و در حين تردد در مرزها ، از توقف در نقاط تاريك و خلوت خودداري كرده و سعي كنند تنها در ايستگاه هايي كه به منظور استراحت در نظر گرفته شده توقف نمايند.
به گفته سرهنگ قاسم پور ، زائران ضمن رعايت هوشياري كامل ،موارد مشكوك را با شماره تلفن مركز فوريت هاي پليسي 110 در ميان بگذارند.
به گزارش ايرنا گذرگاه هاي چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ايلام سه گذرگاه رسمي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
در اربعين پارسال 380هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات مشرف شدند.
حركت پرشور كاروان هاي اربعين حسيني از اوايل ماه صفر شروع و تا 2 روز مانده به اربعين ادامه خواهد داشت.
براساس تقويم رسمي كشور ، هشتم آبان مطابق با بيستم ماه صفر ، روز اربعين حسيني است.
حركت تدريجي كاروان هاي زائران اربعين حسيني در چند روز اخير به سمت گذرگاههاي مرزي چذابه و شلمچه شروع شده و از فردا سه شنبه ششم صفر پذيرايي مواكب مردمي از زائران به صورت رسمي در مرزها شروع مي شود.
بيش از 600موكب مردمي براي پذيرايي و استقبال از زائران دلسوخته و مشتاق امام حسين(ع) در گذرگاه هاي مرزي چذابه شلمچه آماده شده اند.
6065/6002

سرخط اخبار استان‌ها