۱ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۱۱
کد خبر: 82837980
T T
۰ نفر
برگزاري دومين شب مراسم عزاداري حضرت زهرا(س) در پكن

پكن - ايرنا - دومين شب مراسم عزاداري ايام فاطميه، دوشنبه شب با حضور عاشقان مكتب عصمت و طهارت در سفارت جمهوري اسلامي ايران در پكن برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين آيين كه با همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي برگزار شد 'علي اصغر خاجي' سفير ايران در چين و برخي از شخصيت هاي فرهنگي و مذهبي و نيز دوستدارات اهل بيت(ع) حضور داشتند.
حجت الاسلام شريعتي از روحانيون مقيم پكن در اين آيين گفت: حضرت زهرا(س) شخصيتي هستند كه جايگاه رفيعي در نزد خدا، پيغمبر، ائمه و فرشتگان داشتند در نزد خداوند همين قدر بس كه خشنودي و غضب فاطمه (س) خشنودي و غضب خداست.
او گفت: حضرت ‌زهرا (س) وقتي نزد پيامبر گرامي اسلام وارد مي شدند، مي ايستادند، خوش آمد مي گفتند، دست و گونه حضرت را مي بوسيدند و ايشان را جاي خودش مي نشاندند.
او در ادامه به جايگاه حضرت‌ زهرا (س) نزد ائمه اطهار پرداخت و گفت: نقل است كسي نزد امام صادق (ع) آمد و گفت خدا دختري به من داده اسمش را فاطمه گذاشتم، امام فرمودند حالا كه اسمش را فاطمه گذاشتي مبادا ناسزا به او بگي و او را كتك بزني.
او گفت: براي اينكه دنياي بهتري داشته باشيم، رزقمان زياد شود و بهشت نصيبمان شود پايين ترين درجه محبت ما نسبت به خدا و اوليا اين است آنها را دوست داشته باشيم اما بالاترين درجه رابطه اين است كه ارتباط برقرار كنيم چون خدا، ‌اوليا اش را دوست دارد.
حجت الاسلام شريعتي افزود: نكته مهم و توصيه مهمي كه به دوستداران اهل بيت شده اين است هرگز هيچ ‌چيز باعث نشود انسان خودش را از سنگر اهل بيت جدا كند حتي اگر در اوج گناه باشد.
او گفت: توصيه امام رضا (ع) نسبت به يكي از ملازمانش در سفري كه به خراسان داشتند اين بود سعي كن آل محمد را دوست داشته باشي ولو اگر گنهكار و فاسق باشي، سعي كن دوست داران و محبين ما را دوست داشته باشي ولو اينكه گناهكار باشند.
حجت الاسلام شريعتي ادامه داد: امام صادق (ع) خطاب به جواني كه در اوج گناه، صورت برگردانده بود كه چشمش در چشم امام صادق نيفتد فرمودند در هر حالي هستي از ما روي برنگردان و به ما پشت نكن.
در اين مراسم، حاضران با سينه زني و نوحه خواني، در سوگ شهادت ام ائمه حضرت فاطمه زهرا(س) اشك ماتم ريخته و به عزاداري پرداختند.
در بخشي از اين مراسم نيز حاضران ضمن ابراز تسليت به دولت و ملت ايران و همچنين خانواده هاي كشته شدگان حادثه سقوط هواپيماي مسافربري مسير تهران ـ ياسوج، به سوگواري پرداختند.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان