توزيع خدمات فرهنگي و ورزشي  در سطح شهر اهواز نامتوازن است

اهواز – ايرنا- رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي اهواز با انتقاد از توزيع نامتوازن خدمات فرهنگي و ورزشي در سطح اين شهر گفت: خدمات فرهنگي، ورزشي، سالن هاي تئاتر و سينما بايد به طور متوازن به شهروندان نقاط مختلف شهر ارائه شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام جاسم موسي پور روز شنبه در هفدهمين جلسه شوراي اسلامي كلانشهر اهواز با تاكيد بر توزيع عادلانه خدمات فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در سطح كلانشهر اهواز اظهار كرد:در مناطقي نظير شهرك انديشه و مهديس حتي يك‌ مسجديا حسينيه ساخته نشده در حالي كه در برخي ديگر از مناطق در هر كوچه چند حسينيه و مسجد وجود دارد.
موسوي پور با تاكيد بر اين كه در برنامه 5ساله دوم توسعه بايد به مقوله جوانان توجه ويژه اي داشت، عنوان كرد: در برنامه دوم توسعه جايگاه خوبي براي جوانان درنظر گرفته شده اما اعتقاد ما اين است كه بايد پررنگ تر و جدي تر به مسائل فرهنگي مربوط به جوانان پرداخت.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر اهواز توليد آثار ماندگار را بسيار ارزشمند دانست و با تاكيد بر لزوم پرهيز از تبليغات زودبازده و زودگذر گفت: بايد به سمت توليد آثار ماندگاري همچون نگارش كتاب و توليد فيلم سوق پيدا كنيم تا اين آثار در شهرداري بايگاني شود تا در دوره هاي مختلف مورد استفاده شهروندان قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه پرداختن به مسائل فرهنگي كلان شهر اهواز تنها محدود به معاونت فرهنگي شهرداري نمي شود، گفت: درصد ناچيزي از خروجي فرهنگي موجود در شهر مربوط به معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري است.
وي ادامه داد: ما نبايد مسائل فرهنگي شهر را تنها در محدوده معاونت امور فرهنگي و اجتماعي تعريف كنيم بلكه در تمامي موارد اصل پيوست هاي فرهنگي بايد ملاحظه و عملياتي شود.
موسي پور گفت: در برنامه فرهنگي ابتدا بايد كاركنان شهرداري ديده شوند، اگر ما به آن ها توجه كافي نداشته باشيم نمي توانيم بر آحاد جامعه تاثير بگذاريم از همين رو نبايد از برگزاري برنامه هاي فرهنگي براي اين قشر غافل شد.
به گفته رييس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي شهر برنامه هايي جهت پر كردن اوقات فراغت جوانان، تسهيل در امر ازدواج و هدايت شغلي آن ها بايد در سند توسعه گنجانده شود.
بنابراين گزارش، تاكنون چهار جلسه براي بررسي برنامه توسعه پنج ساله شهرداري در شوراي شهر اهواز برگزار شده است.
معرفي اهواز به عنوان شهري پاك، امن، تجاري، صنعتي ، توريستي با رفاه اجتماعي بر مبناي هم افزايي فرهنگي، اجتماعي، مديريتي و با رشد مستمر در ميان شهرهاي جنوبي از چشم انداز اين برنامه توسعه است.
بهبود عبور و مرور و تقويت حمل و نقل عمومي،تعادل و توازن بين مناطق شهري از نظر برخورداري از خدمات و تامين رفاه، امنيت و سلامت شهروندان، توسعه و ارتقاء كيفيت خدمات شهري، حفظ و ارتقا كيفيت محيط زيست شهري، توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در جهت تحقق شهر الكترونيك، توانمندسازي سكونتگاه هاي غير رسمي و نوسازي و بهسازي بافت ها فرسوده، همساز نمودن شهرسازي و معماري بر اساس شرايط اقليمي و فرهنگي شهر در جهت ارائه مدل هويت شهري، شناسائي بخشي از اهداف مورد نظر برنامه توسعه پنج ساله شهرداري اهواز عنوان شده است.
موسي پور مشاركت با دستگاه هاي اداري در انجام مسئوليت هاي اجتماعي را ضروري و‌ بسيار موثر عنوان و خاطر نشان كرد: امسال با تدبير هيات رئيسه شورا توانستيم براي برگزاري مراسم بين الحرمين از همكاري دستگاه هاي مختلف همچون شركت نفت، ‌فولاد و ... بهره مند شويم و اين برنامه بزرگ را براي شهروندان اهوازي برگزار نماييم.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها