۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱
کد خبر: 83138060
T T
۰ نفر
نگاه كاربردی به شورای اداری در كرمان- بهنام احمدی *

كرمان - ایرنا - همزمان با تحولات شگرف و ثانیه ای كه در برهه حساس كنونی از تاریخ معاصر در فضای ارتباطی پدید آمده بدون شك ضرورت متناسب سازی كار در شرایط جدید و دور شدن از شیوه های سنتی بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

این روزها چرخش اطلاعات در منظومه شبكه های اجتماعی بروز، نیازمند نگاه كاربردی به آنچه كه پیرامون ما می گذرد هست تا با رفتن به پیشواز مساله و كنكاش نسبت به نكات مجهول مانده ، از دوران نشست و برخاست های تكراری و بی نتیجه و شعارگونه نیز فاصله گرفته شود.
نگاه متفاوتی كه طی چند ماهه اخیر در حوزه اجرایی استان كرمان حاكم شده ، توجه به ظرفیت های كاربردی عرصه های مختلف است كه این را بخوبی در نحوه اداره شورای اداری این استان به عنوان الگو و در واقع خمیرمایه شوراهای دیگر می توان مشاهده كرد.
شورای اداری استان كرمان چند ماهی است كه جنبه كاربردی و كارگاهی به خود گرفته و در واقع از آن حالت كسل كننده قبل كه به تعدد سخنرانی های یك جانبه ختم می شد فاصله گرفته و قطعا این تغییر رویكرد را باید به فال نیك گرفت و به عنوان نسخه ای شفا بخش برای دیگر شوراهای مشابه و سیل كارگروههای موجود در بدنه دستگاههای اجرایی تجویز كرد.
در سایه این رویكرد جدید مدیریتی عمل گرای مبتنی بر بنیان استوار علمی، روز شنبه هفته جاری در مركز استان كرمان شاهد برگزاری شورای اداری متفاوتی نسبت به قبل بودیم .
انتخاب اولین ساعات روز آغاز هفته پس از یك استراحت نیم بند در روز جمعه و نحوه اداره شورا به صورت نشست پرسش و پاسخ از شاخصه های ممتاز برگزاری این شورای استانی بود .
البته از آنجا كه شروع هر كاری در ابتدا از نقیصه مصون نخواهد ماند و با توزیع یك برگه ارزیابی چند پرسشی كوتاه می توان به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن كمك كرد ، باید گفت كه ضمن دقت در مدیریت زمانی ، برای گرفتن نتیجه مطلوبتر از این شورا با رویكرد جدید نیاز هست كه همزمان با اطلاع رسانی زمان برگزاری این شورا به موضوع مورد بحث آن هم اشاره ای شود تا شركت كنندگان با آمادگی بیشتر در این نشست كلیدی حضور یابند.
به امید روزی كه بتوانیم در سایه اقدامات برنامه ای و كاربردی از خاكریز آزمون و خطا در حوزه كاری فاصله بگیریم و با ممانعت از هدررفت سرمایه های انسانی و مالی زمینه توسعه و تعالی جامعه هر چه بیشتر فراهم شود .
مدیر ایرنا در كرمان *
5054

سرخط اخبار استان‌ها