۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۵
کد خبر: 81798021
T T
۰ نفر

فرهنگ كارآفريني بايد در جامعه نهادينه شود

۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۵
کد خبر: 81798021
فرهنگ كارآفريني بايد در جامعه نهادينه شود

جيرفت - ايرنا - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان كرمان گفت: فرهنگ كارآفريني بايد در جامعه نهادينه شود زيرا ظرفيت هاي بسياري در منطقه جنوب كرمان وجود دارد و مردم بايد به اين باور برسند كه مي توانند با خوداشتغالي پيشرفت كنند.

به گزارش ايرنا رضا اسماعيلي پور روز سه شنبه در اولين همايش كارآفريني در رودبار جنوب افزود: هدف از برگزاري دوره هاي كارآفريني ترويج فرهنگ كار است.
وي تصريح كرد: كارآفرين مهم نيست از كجاي كشور و دنياست مهم اين است براي افراد جامعه پويايي را به دنبال داشته باشد.
وي تاكيد كرد: بايد از حداقل امكانات در جهت كارآفريني استفاده كنيم و با روش هاي سنتي نمي توان پيشرفت كرد لذا بايد از انرژي با روش هاي نو و تكنولوژي هاي جديد استفاده كنيم و آنها را در دستور كار قرار دهيم.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كرمان نمونه بارز بهروري از انرژي را طرح همياران آب استاندار كرمان عنوان كرد و گفت: اين طرح باعث شد بهره وري از آب بالا رود و در كشور الگو شود و ساير استانهاي كشور از اين طرح استفاده مي كنند.
وي افزود: با توجه به تدوين سند برنامه ششم توسعه كشور بايد پيشنهادات خود را به استان ارسال كنيد زيرا شهرستان ها در بطن كار هستند و مشكلات را مي دانند و بايد راهكار مناسب را در جهت استفاده بهتر از انرژي و بالابردن بهروري ارايه دهيم.
اسماعيلي پور با بيان اين مطلب كه 64 هزار هكتار زمين زراعي در رودبار جنوب وجود دارد بيان كرد: بايد از ظرفيت هاي موجود منطقه براي كارآفريني بهره ببريم و هيچ كس از بيرون براي ما كاري نمي كند لذا بايد به فكر خودمان باشيم.
وي گفت: اگر بخواهيم براي هر نفر در بخش صنعت شغل ايجاد كنيم بايد يك و نيم ميليارد ريال علاوه بر مصرف انرژي مانند آب و گاز هزينه كنيم اما در بخش كشاورزي همه پتانسيل ها مهياست فقط بايد بهره وري از انرژي آب و خاك را مدنظر قرار دهيم.
وي تصريح كرد: بايد آموزش و استفاده از تجهيزات جديد در كشاورزي را در دستور كار قرار دهيم زيرا روش هاي سنتي كاشت، داشت و برداشت محصولات كشارزي باعث از بين رفتن صرفه اقتصادي مي شود.
فرماندار رودبار جنوب نيز گفت: اگر مديران و مسوولان استاني و كشوري نگاه ويژه اي به اين شهرستان داشته باشند مشكل اشتغال آن طي مدت چهار تا پنج سال آينده حل خواهد شد.
عطاءالله ناوكي افزود: در نمايشگاه توانمندي هاي روستايي كشور رودبار جنوب بسيار عالي و سرآمد بود به طوريكه در همان مدت چند روز توانستيم تفاهم نامه هايي را با سرمايه گذاران امضا كنيم.
وي با غني و بكر خواندن ظرفيت هاي شهرستان رودبار جنوب در زمينه پرورش شتر تصريح كرد: سرمايه گذراني نيز در اين زمينه دعوت كرديم و تفاهم نامه هايي براي سرمايه گذاري در زمينه بسته بندي فراورده هاي حاصل از پرورش شتر امضا شد.
وي احداث يك كشتارگاه صنعتي را در رودبار جنوب بسيار ضروري دانست و بيان كرد: بر اساس رايزني هاي انجام شده با كمك معاونت حوزه برنامه ريزي مقرر شد يك گروه سرمايه گذاري پس از بازديد ميداني از منطقه براي احداث اين كشتارگاه مقدمات را فراهم نمايند.
ناوكي با بيان اين مطلب كه كشاورزي سنتي ديگر صرفه اقتصادي ندارد اظهار كرد: بايد با استفاده از روش هاي جديد كشاورزي را به سمت مكانيزه هدايت كنيم و در اين راستا كشاورزان نيز بايد اهتمام داشته باشند.
شهرستان رودبار جنوب با جمعيت 123 هزار نفر در فاصله 330 كيلومتري جنوب كرمان قرار دارد.
7438/3028