۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۲:۲۴
کد خبر: 82977648
T T
۰ نفر

پروانه فعاليت مقصران تصادف سنندج لغو شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۲:۲۴
کد خبر: 82977648
پروانه فعاليت مقصران تصادف سنندج لغو شد

تهران - ايرنا - مديركل دفتر حقوقي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با اعلام رسيدگي به پرونده تخلفات حادثه تصادف سنندج، از لغو پروانه فعاليت شركت‌هاي مقصر در اين حادثه خبر داد.

به گزارش بامداد يكشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌‌ونقل جاده‌اي، عباسعلي بني‌اسدي در اين رابطه گفت: در رسيدگي به پرونده تخلف شركت حمل و نقل مسافربري پادراسفر سنندج، با توجه به تخلفات صورت گرفته در زمينه صدور صورت وضعيت فاقد مهر مدير فني براي اتوبوس، مسافرگيري در اطراف پايانه مسافربري و تصادف منجر به فوت و جرح، پروانه فعاليت اين شركت به مدت سه ماه لغو شد.
وي همچنين از رسيدگي به تخلف‌هاي شركت حمل و نقل كالاي بين‌المللي خاورميانه (تهران) در جلسه كميسيون ماده 11 خبر داد و افزود: باتوجه به تخلفات صورت گرفته در زمينه حمل مواد خطرناك در ساعت غيرمجاز (شب)، عدم استفاده از راننده دوم و صدور CMR براي راننده فاقد گواهينامه آموزشي حمل مواد خطرناك، پروانه فعاليت شركت حمل و نقل كالاي بين‌المللي خاورميانه (تهران) به مدت يك سال لغو شد.
وي ادامه داد: در همين رابطه، پرونده راننده اتوبوس مورد نظر نيز به دليل بي‌احتياطي و توقف در خارج از پايانه براي جذب مسافر در كميسيون ماده 11 رسيدگي به تخلفات رانندگان مطرح و كارت هوشمند رانندگي وي به مدت دو سال غيرفعال شد.
20 تير ماه جاري در اثر برخورد يك دستگاه تانكر حامل مواد خطرناك مربوط به شركت حمل و نقل بين‌المللي كالاي خاورميانه، با يك دستگاه اتوبوس از شركت حمل‌ونقل مسافر پادراسفر سنندج در اطراف پايانه مسافربري اين شهر، 11 نفر از هموطنان از جمله راننده كاميون جان باختند و تعدادي ديگر نيز مجروح شدند.
اتوبوس مسافربري در اين حادثه به طور كامل در آتش سوخت.
كارشناسان پليس راهور علت وقوع اين حادثه را نقص فني در سيستم ترمز تانكر و عمل نكردن اين سيستم اعلام كرده‌اند.
شبس ** 9386 *1613*

سرخط اخبار اقتصاد