۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82971200
T T
۰ نفر
روند احداث زائرسرای ایلامیان در مشهد كند است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تكمیل زائرسرای ایلامیان در شهر مشهد با 30 درصد پیشرفت فیزیكی از برنامه زمان بندی تعیین شده بسیار عقب است و برای تكمیل نهایی 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز یكشنبه در دیدار مسئولان دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در استان ایلام اظهار داشت: 2 سال پیش روند احداث این زائرسرا در هشت طبقه شروع شد ولی با گذشت این مدت هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته است.
وی با اعلام اینكه شهرداری و شورای شهر ایلام مبلغ چهار میلیارد ریال برای ساخت این زائرسرا تخصیص داده اند، افزود: برخی از استان های كشور با توجه به موقعیت جغرافیایی زائرسرای ایلام نسبت به حرم رضوی (ع) و نیز ركود در روند احداث آن خواهان مالكیت این بنا از آستان قدس رضوی هستند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: در صورت تعلل در ساخت این زائرسرا احتمال اینكه این ساختمان از مالكیت استان ایلام خارج شود دور از انتظار نخواهد بود و لذا باید برای تكمیل آن از كمك های مردمی و خیرین متمول بهره گرفت.
حجت الاسلام لطفی تاكید كرد: همچون برنامه بازسازی عتبات عالیات كه با كمك های مردمی مبلغ 30 میلیارد ریال جمع آوری شد، با تبلیغات رسانه ای و رایزنی با خیرین مردم را برای كمك به تكمیل ترغیب كنند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) و آغاز هفته كرامت گفت: به بركت انقلاب اسلامی و وجود این خواهر و برادر گرامی در كشور عمده جوانان ایران اسلامی گرایش و پیوند عمیقی با معنویت پیدا كرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینكه رویكرد جامعه باید مبتنی بر حجاب و عفاف باشد، اظهار داشت: باید ائمه اطهار و به ویژه حضرت معصومه و امام رضا ( سلام الله علیهما ) كه ساكن و مدفون در ایران اسلامی هستند به عنوان الگوهای كامل به جوانان و اقشار مختلف جامعه معرفی شوند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام گفت: در سال های اخیر آستان قدس رضوی با ایجاد نمایندگی هایی در كل كشور باعث تحول های ارزشمند در زمینه های مختلف از جمله محرومیت زدایی، اشتغال زایی، كمك به نیازمندان، ... در نقاط مختلف كشور شده است.
علی اصغر شریفی راد افزود: در استان ایلام چهار دهستان و مناطق حاشیه نشین شهری به عنوان نقاط آسیب پذیر و محروم در دستور كار دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان ایلام قرار دارند.
وی یادآور شد: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام در حوزه های اشتغال آفرینی برای افراد محروم نیازمند كار، اعزام كاروان های زیارتی متشكل از نیازمندانی كه تاكنون توفیق زیارت حرم رضوی را نداشته اند، مرومیت زدایی و ... فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، در دهه كرامت امسال 40 برنامه در نقاط مختلف استان برگزار می شود كه جشن اصلی در شب میلاد امام رضا (ع) و در بوستان چقاسبز برگزار می شود.
7172/6119

سرخط اخبار استان‌ها