۶ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۲۵
کد خبر: 82842801
T T
۰ نفر
ورود گردشگران به استان موجب خلق ثروت می شود

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تاكید بر معرفی جاذبه های گردشگری استان گفت: ورود گرشگران نوروزی به استان موجب خلق ثروت و گردش منابع مالی می شود.

به گزارش ایرنا، احمد كرمی شامگاه شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اظهار كرد: اعضای ستاد تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را برای استقبال از میهمانان نوروزی بیاندیشند و در ایام تعطیلات نوروز با ایجاد فضا و زمینه های مناسب، برنامه های شاد و مفرحی برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم كنند.
وی با بیان اینكه همه دستگاه های اجرایی استان كشیك های خود را به ستاد سفرهای نوروزی و مدیریت بحران اعلام كنند، افزود: دیگر دستگاه ها در كنار آموزش و پرورش و با هماهنگی فرمانداران نسبت به اسكان گردشگران نوروزی اقدام كنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تاكید كرد: اطلاع رسانی لازم در زمینه معرفی اماكن اسكان گردشگران یكی از ضروریات است، باید نظارت كافی بر عملكرد اماكن بوم گردی، هتل ها، مهمان سراها و دیگر اماكن اقامتی اعمال شود.
كرمی خواستار معرفی سدهای سیمره و ایلام به گردشگران نوروزی شد و اضافه كرد: برای دسترسی گردشگران به این 2 مكان تفریحی و توریستی باید اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.
وی خواستار ساماندهی ورودی شهرهای استان و رفع نواقص مسیرهایی كه از نظر دسترسی با مشكل خط كشی و ترمیم مواجه هستند، شد و گفت: برای عبور راحت و آسان مسافران از مسیرهای ارتباطی استان، باید نسبت به نصب علائم جاده ای اقدام لازم صورت پذیرد.
معاون استاندار ایلام افزود: پیش بینی می شود كه گردشگران بیشتری نسبت به سال های گذشته ایلام را برای مقصد سفر نوروزی خود انتخاب كنند، باید در معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان، در بین شهرستان ها عدالت و مساوات صورت پذیرد.
وی با اشاره به وظایف دستگاه های امدادی در ایام نوروز گفت: دستگاه هایی مانند هلال احمر علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در این ایام، در صورت نیاز از پرواز هوایی در انتقال مصدومین احتمالی استفاده كند.
وی، تقویت شبكه آبرسانی روستاهای دارای مهمان نوروزی را یكی دیگر از وظایف مسئولان این حوزه عنوان كرد و گفت: در روستاهایی كه پذیرای گردشگران و مهمانان نوروزی هستند، باید كشیك های درمانی مستقر شوند.
معاون استاندار ایلام پیشنهاد كرد به منظور معرفی توانمندی های استان در حوزه صنایع دستی، نمایشگاهی در مسیر عبور گردشگران نوروزی دایر شود.
كرمی همچنین بر پوشش مناسب تلفن همراه گردشگران، فعالیت مداوم دستگاه های عابربانك در ایام نوروز، علامت گذاری مسیرهای بین شهرستانی، نظارت بر ترمینال های مسافربری و نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت در این ایام تاكید كرد.
3032/6034

سرخط اخبار استان‌ها