۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82829160
T T
۰ نفر
اعتبار اتصال ايلام به شبكه راه آهن در بودجه 97 چهار برابر شد

ايلام - ايرنا - نماينده مردم شهرستان هاي دهلران ، دره شهر ، آبدانان و وبدره در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مجلس با افزايش چهار برابري مبلغ پيشنهادي دولت براي آغاز عمليات اجرايي اتصال استان ايلام به شبكه ريلي كشور موافقت كردند.

شادمهر كاظم زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در پيوست لايجه بودجه 97 اعتباري معادل 20 ميليارد ريال براي اتصال استان به شبكه ريلي كشور پيش بيني شده بود كه با پيگيري هاي بعمل آمده اين ميزان به رقمي معادل 81 ميليارد و 750 ميليون ريال افزايش پيدا كرد.
وي افزود: كار مطالعات فني و اقتصادي اين پروژه بزرگ انجام شده است، اميدواريم با تلاش هاي نمايندگان استان و مديريت ارشد استان و با راغب كردن سرمايه گذار بتوانيم عمليات اجرايي آن را كه در بودجه 97 لحاظ شده هر چه سريعتر عملياتي كنيم.
رئيس مجمع نمايندگان استان ايلام با اشاره به رايزني ها و تلاش نمايندگان استان براي گنجاندن برخي طرح هاي حوزه راهسازي در رديف بودجه ملي تصريح كرد : در نقاطي از محورهاي مواصلاتي استان از جمله محور لومار به بدره، مورموري به دهلران و نيز محور ميمه به آبدانان در رديف ملي قرار پيدا كردند و مبلغ قابل توجهي در خصوص بهسازي اين محورها در بودجه سال 97 ديده شده است.
كاظم زاده از رشد اعتبارات عمراني استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بودجه پروژه هاي عمراني استان 110 ميليارد تومان در كميسيون تلفيق اضافه شده و از 450 ميليارد تومان به 560 ميليارد تومان رسيده است.
نماينده حوزه جنوبي ايلام در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: افزايش 2 برابري اعتبارات تونل كبير كوه و سد سيمره، تامين اعتبار آبرساني به شهر ملكشاهي و روستاهاي مسير آن و ادامه پرداخت يارانه به روستائيان و شهرهاي كوچك نيز در لايحه بودجه 97 استان آمده است.
گفتني است ارديبهشت ماه 92 و در آخرين روزهاي دولت دهم كلنگ اتصال استان ايلام به شبكه ريلي به زمين زده شد ولي با گذشته حدود 6 سال از اين اقدام تاكنون عمليات اجرايي آن آغاز نشده است.
قرار است اتصال ايلام به شبكه سراسري راه آهن از طريق خط اسلام‌ آباد غرب انجام شود كه حدود ۷۰ كيلومتر طول دارد و بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته به هشت هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد كه با تزريق اين اعتبارات ناچيز نمي توان شاهد افتتاح آن در زمان تعيين شده بود و بايد از ساير منابع همچون فاينانس خارجي يا زمينه سازي مشاركت شركت ها و هلدينگ هاي معتبر در اين پروژه بزرگ بهره گرفت.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي ** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
3032 /6119





سرخط اخبار استان‌ها