۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۴
کد خبر: 82560684
T T
۰ نفر

20 هكتار از عرصه های طبیعی بدره در آتش سوخت

۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۴
کد خبر: 82560684
20 هكتار از عرصه های طبیعی بدره در آتش سوخت

ایلام - ایرنا - بخشدار هندمینی گفت: 20 هكتار از عرصه های جنگلی و مراتع این بخش از توابع شهرستان بدره در آتش سوخت.

مهرداد كریمی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: آتش سوزی منطقه طبیعی كلگه (سیه پیر) كه از ساعت 13 بعد از ظهر روز شنبه آغاز شده بود با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام و شهرستان بدره و كمك نیروهای مردمی ساعت 23 امشب به طور كامل مهار شد.
وی اظهار كرد: با توجه به جغرافیایی منطقه، سخت گذر بودن، وزش باد و ماه مبارك رمضان و روزه دار بودن افرادی كه به منظور كمك به مهار آتش سوزی حضور یافته بودند، شاهد تلاش و از خود گذشتگی زیادی از جانب آنان بودیم.
بخشدار هندمینی در مورد میزان خسارات آتش سوزی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه 20 هكتار از عرصه های طبیعی و جنگلی دستخوش آتش سوزی شده است كه مراقبت های لازم برای پیشگیری از شیوع دوباره آن در حال انجام است.
كریمی اضافه كرد: علت حادثه در دست بررسی است و با توجه به شدت و وسعت حادثه و محل آن كه مشرف بر دریاچه و سد سیمره است، مراقبت و كنترل منطقه به منظور پایش و پیشگیری از بروز دوباره آتش سوزی در دستور كار است.
به گزارش ایرنا، بیش از 80 درصد از مساحت شهرستان بدره را عرصه های منابع طبیعی مانند جنگل و مرتع تشكیل داده است كه سطحی حدود 35 تا 40 هزار هكتاری جنگل آن در كنار رشته كوه كبیركوه و رودخانه و دریاچه سد سیمره محل مناسبی برای زندگی گونه های مختلف پرندگان از جمله عقاب ،كبك ، تیهو، كبوتر و پرندگان مهاجر آبزی و كنار آبزی مانند اردك ، قاز، باكلان و خودكا محسوب می شوند.
بدره در 87 كیلومتری مركز استان قرار دارد و دارای 2 بخش مركزی و هندمینی است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034

سرخط اخبار استان‌ها