۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82168528
T T
۰ نفر
امام جمعه مهران: حركت در سایه سار ولایت انسان را از فتنه ها ایمن می كند

ایلام - ایرنا - امام جمعه مهران گفت: چنانچه در سایه سار ولایت حركت كنیم، كرامت و حقوق انسانی حفظ و از فتنه ها و بلاها ایمن می مانیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله ولدبیگی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مهران با اشاره به هفته كرامت انسانی و حقوق بشر اظهار كرد: كرامت انسانی یعنی در عمل حق انتخاب را برای انسان قائل شدن و این كرامت در جمهوری اسلامی ایران به وضوح دیده می شود.
وی افزود: استكبار جهانی و در راس آن امریكا كه خود را منادی حقوق بشر می داند با ایجاد گروه های تروریستی در منطقه و كشتن مردم بیگناه هر روز دست به دسیسه هایی می زند و این كرامت و حقوق انسانی را با اعمالش زیر پا می گذارد.
خطیب جمعه مهران تاكید كرد: سكاندار كرامت انسانی ایران اسلامی است كه بر اساس سفارش های دینی و سیره نبوی و اهل بیت (علیهم السلام) ، رعایت حقوق یكدیگر در جامعه و نهادینه شده است.
ولدبیگی در بخش دیگری از سخنان خود، به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره كرد و یادآور شد: بی بصیرتی، دلسردی و كنار نشستن علما، از مهمترین عوامل شكست نهضت مشروطه بود اما انقلاب اسلامی با همدلی و همیاری علما و رهبری هوشمندانه امام راحل به پیروزی رسید.
امام جمعه مهران ادامه داد: در جریان مشروطه بعضی را طرفدار مشروطه و بعضی را مخالف مشروطه كردند كه حتی علمای علیه همدیگر صحبت می‌ كردندو بین انها اختلاف افتاد و امروز نیز گاهی وقت‌ ها به ‌دلیل دیدگاه‌های جناحی و حزبی كه وجود دارد به ‌هر شكلی می‌خواهند مانع به ‌نتیجه رسیدن برخی تصمیم‌ گیری‌ ها شوند.
حجت الاسلام ولدبیگی در پایان از مدیران پروازی خواست تا توجه بیشتری به مشكلات مردم داشته و در مراسمات مذهبی و دینی در كنار مردم باشند.
7170/6034

سرخط اخبار استان‌ها