كن لوچ نخل طلای جشنواره را به خانه برد/حسینی بهترین بازیگر مرد و فرهادی بهترین سناریست

تهران- ایرنا- شصت و نهمین جشنواره فیلم كن در حالی به كار خود پایان داد كه فیلم «فروشنده» به كارگردانی «اصغر فرهادی» خوش درخشید و توانست دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد با هنرمندی «سید شهاب حسینی» را از آن خود كند.

به گزارش ایرنا، اختتامیه جشنواره شصت و نهم كن در حالی برگزار شد كه بسیاری از ایرانیان منتظر بودند نخل طلای بهترین فیلم به «فروشنده» اصغر فرهادی برسد اما با این حال، این «كن لوچ» بریتانیایی تبار بود كه نخل طلای بهترین فیلم را به خانه برد و در عوض فرهادی نیز جایزه بهترین فیلمنامه و سید شهاب حسینی هم جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود كرد.
فهرست كامل برندگان جشنواره كن 2016 به شرح ذیل است:
– بهترین فیلم: من دانیل بلیك/كن لوچ/انگلیس
– بهترین كارگردان: فارغ التحصیل/كریستین مونجیو/رومانی+خریدار شخصی/الیویه آسایاس/فرانسه
– بهترین فیلمنامه: اصغر فرهادی/فروشنده/ایران
– بهترین بازیگر مرد: سید شهاب حسینی/فروشنده/ایران
– بهترین بازیگر زن: ژاكلین خوزه/ماروسا/فیلیپین
– جایزه ویژه هیأت داوران: خاویر دولان/این فقط پایان دنیاست/كانادا و فرانسه
– جایزه ویژه هیأت داوران: آندره‌آ آرنولد/عسل آمریكایی/آمریكا و فرانسه
– جایزه بهترین فیلم كوتاه: خوانجو خیمنز/تایم كد/اسپانیا
– جایزه دوربین طلایی برای بهترین فیلم اول: هدا بنیامینا/دیواینز/فرانسه و قطر
گفتنی است؛ امسال هشت سینماگر شامل چهار مرد و چهار زن از سراسر جهان اعضای هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم كن به ریاست «جرج میلر» كارگردان استرالیایی مكس دیوانه را تشكیل می‌دادند.
«كتایون شهابی» پخش‌كننده بین‌المللی سینمای ایران در بخش خصوصی، «آرنو دسپلچین» كارگردان و نویسنده فرانسوی، «كریستین دانست» بازیگر آمریكایی، «والری گولینو» بازیگر، كارگردان، نویسنده و تهیه‌كننده از ایتالیا، «مدس میكلسون» بازیگر دانماركی، «لازلو نمس» كارگردان برنده اسكار اهل مجارستان، «ونسا پارادی» بازیگر و خواننده فرانسوی و «دونالد ساترلند» بازیگر كانادایی اعضای هیأت داوران بخش اصلی شصت و نهمین جشنواره فیلم كن بودند.
شبد**1953**1504

سرخط اخبار فرهنگ