۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸
کد خبر: 81950143
T T
۰ نفر
مسابقات ماشین های قدرتی غرب كشور در ایلام برگزار شد

ایلام - ایرنا - همزمان با پنجمین روز از ایام گرامیداشت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی، نخستین مسابقه ماشین های قدرتی (آفرود) ویژه استان های غرب كشور صبح جمعه در پارك جنگلی چغاسبز ایلام برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با تقدیر از حضور مردم و مسئولان استان در این مسابقات گفت: توسعه برنامه های شاد با هدف تقویت روحیه نشاط و شادابی مردم یكی از اهداف این اداره كل است.
عبدالمالك شنبه زاده اظهار كرد: پس از اعلام فراخوان این مسابقات 23 دستگاه ماشین قدرتی از استان های غرب كشور از جمله كرمانشاه، كردستان، همدان، لرستان و ایلام برای حضور در این دوره از رقابت ها اعلام آمادگی كردند.
وی افزود: این مسابقه با همكاری شهرداری ایلام، اداره كل ورزش و جوانان و بخش خصوصی برای نخستین بار به میزبانی ایلام برگزار شده و خوشبختانه با استقبال مردم و شركت كنندگان مواجه شده است.
شنبه زاده تاكید كرد: استان ایلام با توجه به كوهستانی بودن و شرایط آب و هوایی متنوع و همچنین وجود جنگل ها و رودخانه های متعدد از ظرفیت بالا و شرایط مناسبی برای توسعه گردشگری ماجراجویانه و طبیعت گردی برخوردار است.
آیین افتتاحیه این مسابقه با حضور استاندار ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی، شهردار ایلام و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این مسابقه كه تا عصر امروز ادامه دارد ماشین های شركت كننده در دو بخش چهار سیلندر و شش سیلندر در پیست طبیعی واقع در پارك جنگلی چغاسبز از پستی و بلندی عبور و با هم رقابت كرده و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.
با وجود تاخیر بیش از یك ساعته این برنامه ولی شمار زیادی از مردم بویژه جوانان و نوجوانان با اشتیاق و شور خاصی در این محفل حضور داشتند.
اجرای موسیقی ساز و دهل و پایكوبی محلی از بخش های ویژه آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات آفرود بود كه با استقبال و تشویق های ممتد مردم مواجه شد.
7171/9002

سرخط اخبار استان‌ها