۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 83215014
T T
۰ نفر
قدرداني استاندار و مجمع نمايندگان هرمزگان از رييس جمهوري

بندرعباس- ايرنا- استاندار و مجمع نمايندگان هرمزگان در پيام مشتركي از رييس جمهوري به علت توجه خاص و نگاه ويژه به هرمزگان و همچنين ايجاد تصميم هاي مناسب براي رفع مشكلات، توسعه و بالندگي هرچه بيشتر اين استان، قدرداني كردند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري هرمزگان، در اين پيام مشترك آمده است: انجام سه سفر به هرمزگان توسط حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در مدت كمتر از يك سال، بيانگر نگاه ويژه رييس جمهوري نسبت به اين استان مهم و استراتژيك است.
سفر كاروان تدبير و اميد و در راس آن رييس جمهوري اسلامي ايران به هرمزگان بار ديگر با دستاوردها و بركات بزرگي براي اين استان همراه بود.
در اين سفر رويدادهاي بزرگي از جمله حضور پرشور و گسترده مردم غرب هرمزگان و شهرستان بندرلنگه در استقبال از رييس جمهوري، بهره برداري از طرح هاي مهم و راهبردي همچون مرحله سوم بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي جهان، ارتقاء كيفيت فرآورده هاي نفتي پالايشگاه بندرعباس و همچنين به آب انداختن زيردريايي فاتح در هرمزگان رقم خورد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري روز يكشنبه از طريق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان شد و با مردم شهرهاي بندرلنگه، بستك و پارسيان ديدار كرد.
رييس جمهوري عصر يكشنبه همچنين از مجتمع كارخانه هاي منطقه يكم نيروي دريايي ارتش ديدن كرد و با نحوه فعاليت آنها آشنا شد و همچنين در آيين پيوست زيردريايي فاتح نيروي دريايي ارتش شركت كرد.
در جريان سفر دكتر روحاني به هرمزگان همچنين، 22 طرح دريايي و بندري استان هرمزگان از جمله 12 دستگاه جرثقيل پيشرفته كشتي به ساحل(گنتري كرين) شامگاه يكشنبه در بندر شهيد رجايي به صورت ويدئوكنفرانس به بهره برداري رسيد.
بهره برداري و عمليات اجرايي 460 طرح كشاورزي و شيلاتي،طرح بهسازي شبكه شمالي آب و طرح تغذيه مصنوعي دشت شميل و آشكارا در هرمزگان از ديگر طرح هاي افتتاحي سفر رييس جمهوري به هرمزگان بود.
از دستاوردهاي اين سفر بهره برداري از طرح هاي بزرگ از جمله تكميل مرحله سوم پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس و توليد بنزين پالايشگاه نفت بندرعباس بود.
با تكميل طرح هاي پالايشگاه هاي نفت ستاره خليج فارس، پالايش نفت بندرعباس و پالايشگاه تبريز در مجموع ظرفيت توليد بنزين باكيفيت يورو4 و 5 ، به 76 ميليون ليتر در روز افزايش يافت.
با به مدار آمدن پالايشگاه ستاره خليج فارس به راحتي مي توان 400 بشكه ميعانات نفتي به ظرفيت كشور اضافه كرد.
شركت در نشست شوراي اداري و گفت و گوبا خبرنگاران از ديگر برنامه هاي سفر 2 روزه رييس جمهوري به استان هرمزگان بود.
در اين سفر2 روزه هيات دولت به هرمزگان، وزيران نفت، راه و شهرسازي، اطلاعات، جهاد كشاورزي، نيرو، و دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و رييس دفتر رييس جمهوري، رييس جمهوري را همراهي مي كنند.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها