۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82983674
T T
۰ نفر

عامل تهدید به اسید پاشی در فضای مجازی دستگیر شد

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82983674
عامل تهدید به اسید پاشی در فضای مجازی دستگیر شد

همدان- ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فردی كه در فضای مجازی اقدام به تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اسید پاشی بر روی زن جوان كرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری كرد: پسر و دختر جوان به قصد ازدواج با هم دوست بودند كه پس از درخواست دختر از فرد مورد علاقه اش برای اقدام به خواستگاری، وی پا پس كشیده و عنوان می كند كه می خواهد این ارتباط در حد دوستی باقی بماند.
وی اضافه كرد: دختر جوان با این موضوع مخالفت كرده و پس از قطع ارتباط با این فرد، به دیگر خواستگار خود جواب مثبت می دهد.
رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: این پسر برای انتقام گرفتن، دختر جوان را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی كرده و از او می خواهد به رابطه نامشروع تن دهد.
سرهنگ سرخوش نهاد گفت: دختر جوان به تهدیدهای این پسر 28 ساله توجهی نكرد و این موضوع موجب شد كه مجدد او برای دستیابی به هدف خود این دختر را تهدید به اسید پاشی كند.
وی افزود: پس از شكایت مراجعه این دختر به پلیس فتا و با توجه به اینكه رسیدگی به پرونده های اسید پاشی جزو اولویت های مهم پلیس به شمار می رود، دستگیری این فرد در دستور كار قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا با بیان اینكه این پسر جوان در شهرستان همدان دستگیر شد اظهار داشت: این فرد هدف خود از تهدید این دختر را انتقام جویی عنوان كرد.
سرهنگ سرخوش تاكید كرد: فضای مجازی محلی برای انتقام جویی افراد نیست بلكه باید شهروندان در صورت مواجهه با مشكلات رفتاری برای درمان خود به جای تهدید به كارشناسان مشاوره مراجعه كنند.
وی ادامه داد: افرادی كه اقدام به تهدید دیگران در فضای مجازی به ویژه انتشار تصاویر خصوصی می كنند بدانند كه در كمترین زمان پلیس آنها را دستگیر می كند.
به گزارش ایرنا اواسط آذر سال 95 نیز در پرونده مشابهی عامل تهدید به اسید پاشی دستگیر شد كه پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد كه متهم از اقوام شاكی بوده و با انگیزه انتقام از پدر شاكیه به علت كینه ای كه از وی داشته دست به این كار زده است.
در این پرونده، متهم برای عملی كردن نقشه خود از طریق شبكه های اجتماعی به شاكیه نزدیك شده و بعد از جلب اعتماد از او چند عكس دریافت می كند ولی برای رسیدن به اهداف شوم خود نیازمند چند عكس بدون حجاب بود كه شاكیه در مقابل این درخواست مقاومت می كند.
372 فقره پرونده قضایی مربوط به فضای مجازی سال گذشته در این استان تشكیل شده است.
7526/2087

سرخط اخبار استان‌ها