۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۶:۱۹
کد خبر: 82975272
T T
۰ نفر
محاصره شدگان فوعه و كفریا پس از چهار سال رهایی یافتند

دمشق- ایرنا- محاصره شدگان ساكنان فوعه و كفریا در استان ادلب سوریه پس از چهار سال كه در محاصره گروه های تروریستی بودند، بامداد امروز (پنجشنبه) به صورت كامل رهایی یافتند.

به گزارش ایرنا، منابع محلی سوری بامداد امروز اعلام كردند كه تمامی محاصره شدگان شهرك‌های شیعه نشین «فوعه و كفریا» با 121 اتوبوس و تعدادی آمبولانس از استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خارج و هم اینك به گذرگاه العیس در جنوب حلب رسیدند.
آمبولانس های حامل زخمی ها و بیماران پیشاپیش كاروان انتقال ساكنان محاصره شده درحال حركت هستند و پس از آنها اتوبوس ها از این منطقه خارج شدند.
ساكنان این دو شهرك قرار است برای اسكان موقت در مراكز اسكان جبرین در حلب و تعدادی نیز به منطقه حسیاء در استان حمص منتقل شوند.
نخستین مرحله تخلیه ساكنان فوعه و كفریا در استان ادلب سوریه روز چهارشنبه با ورود 6 اتوبوس به این دو شهرك از طریق معبر العیس در جنوب حلب آغاز شد.
منابع محلی اعلام كردند كه از صبح دیروز (چهارشنبه) 121 اتوبوس برای انتقال ساكنان شهرهای محاصره شده فوعه و كفریا از طریق گذرگاه العیس در جنوب حلب وارد این دو شهرك شده اند.
به گفته منابع آگاه مدافعان این دو شهر نیز آخرین افرادی بودند كه از محاصره تروریست ها خارج شدند.
دولت سوریه و گروه های تروریست دو روز گذشته برای تخلیه كامل شهرهای محاصره شده فوعه و كفریا در استان ادلب در شمال سوریه و نزدیك مرزهای این كشور با تركیه به توافق رسیدند.
براساس این توافق شش هزار و 900 شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین در سوریه خارج می شوند و در مقابل دولت سوریه یك هزار و 500 زندانی از گروه های مخالف، 36 اسیر در اختیار حزب الله و چهار اسیر در اختیار نیروهای مدافع این دو شهر را آزاد می كند.
رسانه های نزدیك به تروریست ها اعلام كردند كه نتیجه این توافق این است كه خطر حمله ارتش سوریه برای شكستن محاصره فوعه و كفریا را كاهش می دهد و از سوی دیگر تروریست های اسیر و بازداشت شده نیز آزاد می شوند.
تروریست های مستقر در استان های شمالی سوریه ارتباط تنگاتنگی با تركیه دارند و ارتش تركیه 12 مركز نظارت بر آتش بس در این مناطق ایجاد كرده است.
پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با تركیه از سوی تروریست های تكفیری٬ فوعه و كفریا كه در 10 كیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارد از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره كامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار می گرفت.
خاورم**8005*شبس*1488 **

سرخط اخبار جهان