۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۸:۱۲
کد خبر: 82137681
T T
۰ نفر
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس:رسانه ها پاسخگوی شبهات جامعه باشند

شیراز- ایرنا - رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس گفت: رسانه ها نقش مهم و حساس مدیریت و پاسخ گویی به شبهات را دارند تا بتوانند رسالت انقلابی خود را ایفا و در هدایت افكار عمومی جامعه موفق عمل كنند.

به گزارش ایرنا میلاد امیری نژاد شامگاه دوشنبه در آیین رونمایی از كتاب نخستین جشنواره رسانه ها و مطبوعات دفاع مقدس استان فارس در شیراز بیان كرد: دشمنان ما به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی و اسلامی در بین مردم ما هستند و با این راهبرد شبهات مختلفی را در اذهان عمومی و اقشار مختلف مردم ما به ویژه جوانان ایجاد می كنند.
وی افزود: امروز فضای مجازی و نرم افزارهای اجتماعی یكی از ابزارهای ایجاد شبهه از سوی دشمنان است كه متاسفانه برخی از ما از كنار شبهات موجود در این فضاها بی تفاوت می گذریم و این ضعف عملكردی ما در بحث فضای مجازی و نرم افزارهای اجتماعی است.
امیری نژاد اظهارداشت: رسالت امروز خبرنگاران تنها پوشش اخبار و سخنان مدیران دستگاه های اجرایی نیست بلكه رسانه ها باید بتوانند نیازها و دردهای جامعه را منعكس و جامعه را به سمت سعادت هدایت كنند.
وی اضافه كرد: حمایت از انقلاب اسلامی نیازمند روحیه انقلابی است لذا هر یك از ما وظیفه داریم با روحیه انقلابی از كیان و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع كنیم كه در این صورت كار ما تاثیر گذاری خواهد داشت.
او با بیان اینكه در جنگ نابرابر فرهنگی قرار داریم ادامه داد: در استان فارس حدود 280 رسانه دارای مجوز و فعال هستند كه اعتقاد و باور ما نقطه عطف و موثر در مقابله با هجمه های دشمنان در فضای نابرابر جنگ فرهنگی است.

** بسیج رسانه، مطالبه گر حقوق مردم
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با اشاره به اینكه ما در این سازمان مطالبه گر حقوق مردم هستیم عنوان داشت: در این زمینه كارگروه مطالبات رهبری در بسیج رسانه فارس تشكیل شده است كه در این كارگروه پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و شعار سال با رویكرد رفع نیازهای مردم، در قالب سلسله نشست های منظمی در سازمان بسیج رسانه دنبال می شود.
امیری نژاد افزود: این كارگروه متشكل از چند كمیته است كه یكی از كمیته های آن، اجرای عملیاتی و مطالبه از مسئولان در ارتباط با اجرایی شدن واقعی شعار سال است.
وی اظهارداشت: اجرای دقیق و منظم شعار سال، نیازمند زمان كافی است كه سه ماهه اول سال زمان مناسبی برای برنامه ریزی ها در این زمینه بوده و ما به عنوان نمایندگان مردم و چشمان بیدار جامعه از ابتدای فصل تابستان از مدیران و مسئولان برای معرفی برنامه های اجرایی و عملیاتی در مورد تحقق شعار سال دعوت می كنیم تا اقدامات خود را برای مردم بازگو و رسانه ها هم این مسائل را برای مردم بیان كنند.
او اضافه كرد: بر این باوریم پیگیری مطالبات بحق رهبر معظم انقلاب اسلامی و احیای عملیاتی شعار سال باید توسط اصحاب رسانه و بسیجیان اهل قلم شكل بگیرد لذا یكی از اهداف راه اندازی این كارگروه، تحقق شعار سال به جز راه های تبلیغات میدانی و نمایشی و بروز عینی آن در زندگی روزمره مردم و جامعه است.

** شبهه زدایی، رسالت دینی رسانه
دبیر حلقه صالحین بسیج رسانه استان فارس نیز گفت: امروز رسانه ها یكی از مهمترین ابزارهای دشمن برای ایجاد شبهه در مباحث دینی و ارزشی ماست كه در این میان رسالت دینی رسانه ها شبهه زدایی و آگاه بخشی جامعه از موارد دینی و اعتقادی است كه رسانه ها باید با جدیت در این عرصه فعال شوند.
حجت الاسلام نصرالله خلیلی افزود: در شرایط كنونی ابزارهای فرهنگی و رسانه ها تاثیرگذاری بسزایی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و مذهبی دارند زیرا رسانه ها هدایت كننده افكار عمومی هستند.
وی با بیان اینكه رسانه می تواند شبهه را القا و یا آن را برطرف كند بیان كرد: به عنوان مثال اعتكاف یكی از مباحث دینی ماست كه رسانه ها نقش مهمی در گسترش و فراگیری آن داشتند كه این نشانگر نقش امروز رسانه ها در مسایل دینی مردم است.
خلیلی اظهارداشت: وظیفه امروز رسانه های ما در مقابله هجمه های دشمنان، انجام كارهای فعالانه در امور مثبت و ارزشی جامعه ماست كه رسانه های تراز انقلاب اسلامی باید در زمینه احیای ارزش های اسلامی در جامعه حركت كنند.
یكی از سرداران دوران هشت ساله دفاع مقدس هم گفت: دشمنان ما با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی ورسانه ها توطئه های مختلف برای مردم و به ویژه جوانان ما برنامه ریزی می كنند و این درحالی است كه ما داشته های غنی فرهنگی بیشماری را داریم كه این داشته ها باید در قالب های مختلف فرهنگی و رسانه ای به عموم مردم دنیا و جوانان ارائه شود.
مجتبی مینایی فرد اضافه كرد: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است كه این گنج عظیم باید برای جوانان و نسل جدید تبیین و بازگو شود.
وی ادامه داد: عظمت و بزرگی دوران هشت ساله دفاع مقدس به واسطه خون پاك شهدای ما حاصل شده است كه تاریخ این دوران در همه برهه های زمان باید پاس داشته شود.
3002/1876

سرخط اخبار استان‌ها