۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۰
کد خبر: 83276753
T T
۰ نفر
واحدهای تولیدی نباید به خاطر بدهی به بانك ها تعطیل شوند

كرمانشاه- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی كشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به بانك و یا چك برگشتی تعطیل شود اگر بدهی آن حاد باشد باید مدیریت آن تغییر یابد نه اینكه تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحمانی عصر شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان كه در سرسرای تدبیر استانداری كرمانشاه برگزار شد، یكی از اولویت های مهم سازمان صنعت و معدن و تجارت در سال 98 را جلوگیری از خام فروشی معادن كشور و واگذاری معادن كوچك به بخش خصوصی به شرط وارد كردن فن آوری مواد آن اعلام كرد.
او با بیان اینكه در چند سال اخیر روند خام فروشی معادن در كشور با سیاست های تعرفه ای و مالیاتی بسیار كاهش یافته است، گفت: سیاست دولت كاهش صفر درصد خام فروشی معادن است ولی در برخی موارد تكنولوژی لازم را نداریم كه در برنامه است با بخش خصوصی راجع به وارد كردن این فناوری ها سیاست های راهبردی را در دستور كار قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبری بستر و شرایط را برای توجه به واحدهای تولیدی در كشور فراهم كرده اند و توجه به این مقوله وظیفه ای همگانی است و مانند دوران دفاع مقدس كه همه مردم پای كار آمدند و موجب شكست دشمن شدند، باید در قضیه رونق تولید نیز پای كار بیاییم تا حربه های دشمنان را شكست دهیم.
رحمانی در ادامه یكی از مهم ترین مولفه های رونق تولید را رواج خرید كالای ایرانی در جامعه دانست و گفت: خرید كالای ایرانی و توسعه بخش صادرات باعث اشتغال زایی، كاهش بیكاری، تورم و بالا رفتن ارزش پول ملی می شود كه باید مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار بگیرد.
وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنین یكی از سیاست های اولویت دار این وزارتخانه را جلوگیری از واردات كالاهای مشابه داخلی به منظور حمایت از بنگاه های تولیدی كشور عنوان كرد و گفت: حتما به كیفیت و استانداردهای كالاهای داخلی نیز توجه می شود.
رحمانی در ادامه از همه جناح ها و گروه ها و بخش های كشور خواست در سال جاری برای خدمت رسانی به كشور فقط به رونق بخش تولید و ملزومات آن مانند صادرات، اشتغال و كاهش بیكاری و تورم فكر كنند.

**مرز برای توسعه كرمانشاه كافی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت مرزی كرمانشاه با اقلیم كردستان و بخش عرب نشین عراق اشاره كرد و گفت: اگر مدیریت استان خواهان توسعه و رونق كرمانشاه باشند مرز و بازارچه برای توسعه آن كافی است.
رحمانی در ادامه با اشاره به درآمد سه میلیارد دلاری مرزهای كرمانشاه در سال گذشته بیان داشت: صادرات فقط مختص تولیدات داخل استان نیست اگر فكور باشید می توانید كالاهای مزیت دار دیگر استان ها را خریداری و با بسته بندی شیك به عراق صادر كنید و درآمد و اشتغال برای استان ایجاد كرد.
وی در ادامه از اتاق بازرگانی استان خواست برنامه دقیق و راهبردی برای رونق صادرات از مرزهای كرمانشاه را تدوین كند و برای این امر انجمن ها و تشكل های مختلف صنفی را ایجاد كند.
وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینكه برخی از واحدهای تولیدی بزرگ كرمانشاه وابسته به شستا( شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به دلیل بدهی و چك برگشتی مشكل دارند، گفت: در سطح ملی با جدیت پیگیر حل مشكلات این واحدهای تولیدی می شویم.
رحمانی با بیان اینكه خسارت سیل به استان كرمانشاه به هیات دولت گزارش خواهد داد، قول داد بحث احداث شهرك صنعتی مشترك ایران و عراق در شهرستان قصرشیرین را با جدیت پیگیری كند.
وزیر صمت، جمعه شب وارد استان كرمانشاه شد و صبح شنبه از چند واحد تولیدی در شهر كرمانشاه بازدید كرد و سپس عازم شهرستان مرزی قصرشیرین شد.
استان كرمانشاه با 371 كیلومتر مرز مشترك با 2 بخش كُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از كل صادرات كالاهای غیرنفتی كشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
هم اكنون بیش از یك هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی در استان كرمانشاه فعال است
3209/8066

سرخط اخبار اقتصاد