۲ دی ۱۳۹۵، ۷:۵۸
کد خبر: 82356259
T T
۰ نفر
استاد دانشگاه: اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی اهمیت بالایی دارد

كرج - ایرنا - یك استاد دانشگاه گفت كه منشور حقوق شهروندی تمام حقوق مورد نیاز را برای تعالی بشر در خود جای داده، اما اجرایی شدن آن از اهمیت بالایی برخوردار است و همه باید تلاش كنند تا به اجرا در آید.

به گزارش ایرنا، دكتر علیرضا رحمتی استاد دانشگاه پیام نور استان البرز افزود: بحث های آزادی بیان، تشكل ها، تجمع ها از جمله مباحث مهمی است كه درصورت هماهنگی بین مسئولان و مردم می تواند تاثیر بسزایی در رسیدن مردم به حقوق مسلم خود داشته باشد.
وی ادامه داد: دولت و شخص رئیس جمهوری امروز به صورت علنی این منشور را به امضاء رسانده اما نكته مهم اطلاع رسانی بیشتر درباره مفاد این منشور به مردم است و آگاهی كامل آنها از حقوق شهروندی است.
رحمتی گفت: باید مردم را از مفاد موثر این منشور در حوزه حقوق شهروندی هرچه بیشتر آگاه ساخت، اگرچه شاهد اطلاع رسانی از سوی سایت دولت با ارسال پیامك بودیم، ولی كافی نیست و این مهم همراهی هرچه بیشتر رسانه ها و سایر دستگاه های اجرایی را می طلبد.
وی خاطرنشان كرد: با تاكید قوه مجریه در موضوع منشور حقوق شهروندی باید تعاملات از سوی سایر قوا برای اجرایی شدن آن هرچه بیشتر پیش رود.
این استاد دانشگاه در ادامه افزود: اجرایی شدن این منشور موثر در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پروسه ای زمانبر است كه دراین بین از نقش سازنده دانشگاهیان و معلمان نیز نباید غافل شد.
وی تاكید كرد: صرف اینكه یك موضوعی رونمایی شود، كافی نیست بلكه باید ضمانت اجرایی داشته باشد و این ضمانت با تعامل هرچه بیشتر سایر دستگاه ها میسر می شود.
8029/1535خبرنگار:حكیمه كشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر