۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۷
کد خبر: 82344059
T T
۰ نفر
طرح تحول نظام سلامت یارانه غیرنفتی دولت به ملت است

زاهدان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: دولت با وجود مشكلات متعدد به جای مانده از گذشته نه تنها یارانه را یك روز قطع نكرد بلكه یارانه جدید غیرنفتی به عنوان طرح تحول نظام سلامت را به مرحله اجرا گذاشت كه سبب رضایت مندی همه جریانات سیاسی، مسئولان، ائمه جمعه و مردم است.

به گزارش ایرنا دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمارستان چشم پزشكی الزهرا(س) زاهدان اظهار كرد: طرح تحول نظام سلامت یكی از جهت گیری های خوب رئیس جمهوری بود، كاری كه در 30 سال گذشته باید انجام می گرفت اما محقق نشده بود.
وی ادامه داد: دولت این طرح بزرگ را انجام داد اما آن را افتخار ندانست بلكه انجام وظیفه می داند اما اینكه دیگران خرده گیری و بهانه جویی می كنند، یك مقدار جای اشكال دارد و باید از آنان سئوال كرد در دوران مدیریت و مسوولیت خود، چه گلی بر سر استان ها و محرومان كشور زدید.
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در كشور گفت: این دولت زمانی كار را آغاز كرد كه مشكلاتی كه باید برمی داشت، قابل قیاس با گذشته نبود.
وی تصریح كرد: زمان آغاز به كار دولت وضعیت خزانه مشخص بود و بعد هم گرفتار كاهش قیمت نفت شد. در دوره ای كه در ایران قیمت نفت به زیر یك سوم كاهش پیدا كرد ،دولت نه تنها از ذخایر كشور استفاده نكرد بلكه به آنها افزود.
دكتر هاشمی با بیان اینكه دولت در قالب طرح تحول نظام سلامت برای مردم هزینه كرده است، گفت: ما انتظار نداریم كه همه تعریف كنند اما در عین حال انتظار هم نداریم آنانی كه مدعی دفاع از محرومان و مستضعفان هستند، قدم های خیری كه دولت برداشته است را نادیده بگیرند.
وی با بیان اینكه كشور ما خیلی سیاست زده است، افزود: وقتی فردی در جریان یك حزب و گروهی قرار می گیرد، دیگر چشم او واقعیت را نمی بیند به طوری كه گاهی اوقات بخاطر منافع شخصی، جناحی و گروهی، چشم را بر همه نعمت های خداوندی می بندد، اینجاست كه كشور ضرر می كند درصورتی كه باید خداوند را شكر كرد تا سبب ازدیاد نعمت ها شود.
وزیر بهداشت با اشاره به طرح های در دست اقدام در سیستان و بلوچستان گفت: در عرصه سلامت در این استان، كارهای خوبی انجام شده كه در طول تاریخ بی نظیر بوده است به طوریكه 50 درصد به تخت های بیمارستانی استان اضافه شده و هم اینك هزار و 600 تخت در بیمارستان های این استان وجود دارد و بیش از 800 تخت بیمارستانی نیز به زودی تحویل داده می شود.
هاشمی افزود: تاكنون برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم سیستان و بلوچستان بیش از 100 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینكه هم اینك بیش از 600 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در سراسر سیستان و بلوچستان در دست ساخت است كه تا پایان دولت به بهره برداری می رسد، گفت: 70 میلیارد تومان تجهیزات پزشكی در كل استان در این مدت توزیع شده است.
وزیر بهداشت با بیان اینكه در این مدت حداكثر خانه های بهداشت استان ساخته و تجهیز شده اند، گفت: یكی از مهمترین اقدامات بهداشتی درمانی در استان محروم سیستان و بلوچستان این بود كه به ازای هر سه هزار نفر ، یك نفر مراقب سلامت تعیین شد.
وی تاكید كرد: رویكرد این وزارتخانه در سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی است به طوریكه تعداد طرح های در حال ساخت در منطقه بلوچستان این استان به جز چابهار و كنارك، 294 طرح است.
هاشمی افزود: قبل از راه اندازی طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مراكز بهداشتی درمانی این استان بدون پزشك و تعداد متخصصان نیز اندك بود در صورتی كه هم اینك در هر مركز، یك یا چند پزشك حضور دارند و بر شمار متخصصان افزوده شده است به طور مثال در سراوان 30متخصص و زابل 90 متخصص مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
وی بیمارستان چشم پزشكی الزهرا (س) زاهدان را یكی از مجهزترین و زیباترین بیمارستان های دولتی كشور توصیف كرد.
هاشمی با اشاره به سیستم پرداخت هزینه ها گفت: وزارت بهداشت یكی از محدود وزراتخانه های دارای سیستم منظم و منضبط مالی است.
وی نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان را از مهمترین سرمایه های اجتماعی جامعه ذكر كرد و افزود: برخورداری از مجهزترین ساختمان و امكانات پزشكی بدون نیروی متخصص ارزشی ندارد.
شبد * 7316 **6081*9122** خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: مهدی نعمتی
۰ نفر