۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82302410
T T
۰ نفر
استارت آپ ویكند تخصصی محیط زیست در قزوین كلید خورد

قزوین - ایرنا - مدیركل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: استارت آپ ویكند تخصصی محیط زیست با حضور جمعی از ایده پردازان با پیام تصویری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور در سالن پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین آغاز و تا 21 آبان ماه جاری ادامه دارد.

سیاووش شمسی پور روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این كار با همكاری پارك علم و فناوری و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شده است.
وی، استارت آپ ویكند را یك رویداد آموزشی و تجربی دانست كه در سراسر دنیا طی سه روز متوالی برگزار می شود و ادامه داد: در این رویداد علمی و تخصصی شركت كنندگان با انگیزه از جمله برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب ها، طراحان گرافیكی و علاقه مندان به استارت آپ گرد هم آمده و در 54 ساعت ایده های خود را مورد سنجش قرار می دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه تمامی شركت كنندگان حاضر فرصت دارند ایده خود را در مدت یك دقیقه مطرح كنند،یادآور شد: براساس آراء شركت كنندگان، ایده های برتر برگزیده و در مرحله بعد برای سنجش ایده های برتر تشكیل تیم داده و طی روزهای بعد نیز تیم ها به كمك مربیان ایده ها را مورد سنجش قرار می دهند تا سود دهی و تجاری سازی محصول را مورد ارزیابی قرار دهند.
شمسی پور یادآور شد: شركت كنندگان در این رویداد ضمن اینكه یاد می گیرند چگونه درست فكر كرده تا ایده خود را در جهتی صحیح برای عملی شدن رشد دهند، با آشنایی متخصصان و شركای جدید نیز می توانند در پیشبرد ایده های خود یا سرمایه گذاری روی آنها به اهداف تعیین شده برسند.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه افزود: حوزه زیست محیطی فضای كافی برای كار داشته و هر فرد بر حسب توانایی و دانش خود می تواند ایده های خود را اجرائی كرده و آن را به نمایش بگذارد.
شمسی پور، استارت آپ ویكند قزوین را دارای یك رویكرد محیط زیستی و سرآغاز خوبی برای كشور دانست كه به تدریج فضای بسته را تغییر داده تا همه بتوانند ایده های كابردری خود در راستای محیط زیست عملیاتی كنند.
وی در پایان همكاری و تعامل دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی با این اداره كل را رمز موفقیت در حفظ محیط زیست دانست و گفت: ارتباط یاد شده در راستای پرورش نیروهای متخصص، تبادل تجربه، به روز رسانی دانش و تخصص همكاران محیط زیست و شناسایی نقاط بحرانی كه از مهمترین برنامه های شورای پژوهش است، صورت می پذیرد.
آپ ویكند تخصصی محیط زیست استان قزوین به مدت سه روز در استان قزوین در حال برگزاری است.
7390/8054*خبرنگار: گیتی سیمیاری* انتشار دهنده: رضا اسدی

سرخط اخبار استان‌ها