۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲
کد خبر: 82294410
T T
۰ نفر
طرح میثاق رادیولوژی درگردهمایی روزجهانی رادیولوژی ارایه شد

تهران- ایرنا- طرح میثاق رادیولوژی امروزجمعه (14 آبان ماه) درگردهمایی روزجهانی رادیولوژی در محل هتل استقلال تهران ارایه شد.

دكتر«محمود برفه ای» عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران روزجمعه درحاشیه گردهمایی روز جهانی رادیولوژی درهتل استقلال ودرگفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا در باره این طرح اظهاركرد: درچند سال گذشته تمام هم و غم انجمن مبنی بر دفاع از هجمه هایی بوده كه به رشته رادیولوژی می شد و توقع داشتیم كه دیگران حقوق ما را رعایت كنند و به حقوق ما احترام بگذارند و از آن ها می خواستیم كه مشكلات ما را رفع كنند.
وی ادامه داد: اما با ارایه طرح میثاق رادیولوژی خواسته ایم بیان كنیم كه خودمان كنترل كیفی كارخودمان را انجام دهیم و ببینیم آیا خودمان دراین زمینه واقعا كمی وكاستی و نقصی نداریم.
وی اظهاركرد: این كاربسیارسخت است چون باید یك شبكه بسیاربزرگ در سراسركشور راه اندازی كنیم و تمام فعالیت ها و همكاری ها رادیولوژیست ها چه آنها كه در شهرستان ها طرح می گذرانند و چه كسانی كه غیرطرحی هستند، به آنها به عنوان نمایندگان رادیولوژی و نه یك فرد خصوصی نگاه كنیم.
وی بیان كرد: براساس این طرح باید 80 درصد فعالیت رادیولوژیست ها درسراسركشور برای خود و 20 درصد آن برای منافع صنف ، جامعه و فرهنگ، فعال و در صحنه باشد.
برفه ای گفت: با اجرای این طرح ، خود ما رادیولوژیست ها ، خودمان را قوی تر كرده و به كسی اجازه نمی دهیم كه به حیطه ما وارد شود و خرده بگیرد، با این طرح حداقل ایرادات جامعه رادیولوژیست ها كم می شود .
وی یادآور شد: با توجه به این میثاق، یك رادیولوژیست باید طوری عمل كند كه خودش از خودش راضی باشد، مردم و جامعه باید از آن احساس رضایت كنند به این معنی كه در جامعه ای كه از آن آمار می گیرند باید 80 درصد مردم از آن رضایت داشته باشد، رضایت رادیولوژیست های اطراف خود نیز بسیار مهم است و باید با اتحاد درون گروهی خود اخلاق پزشكی را رعایت كنند و از هم رضایت داشته باشند.
وی گفت: همچنین در این میثاق بیان شده كه پزشكانی كه با رادیولوژیست ها كارمی كنند باید از كار و اخلاق آن ها نیزرضایت داشته باشند و در نهایت متولیان سلامت در كشور اعم ازشبكه های بهداشت و درمان، معاونت بهداشت و درمان و بیمارستان ها نیز باید از رادیولوژیست ها رضایت داشته باشند.
برفه ای گفت: پروپوزال این طرح در انجمن رادیولوژی ایران طراحی و تصویب شده و راهكارهای آن برای اینكه به عنوان بازوی اجرایی شناخته شود و تاثیردرجامعه پزشكی داشته باشد در حال بررسی است.
وی یادآورشد: این كاركم هزینه ترین راه برای دستیابی به اهداف جامعه رادیولوژیست ها است، بهترین كار این است كه خودمان را به عنوان جامعه رادیولوژیست قوی كنیم.
وی با انتقاد ازنحوه برخورد وزارت بهداشت با جامعه رادیولوژیست ها گفت: متاسفانه وزارت بهداشت حرف ما را نمی شنود و با بیان این طرح خواسته ایم كه اول خودمان را درست كنیم و زمانی كه ما بهتر شدیم ، وزارت خانه نیز مجبور می شود كه با ما تعامل كنند و برای منافع مردم و كشور با هم همكاری داشته باشیم.
وی با بیان اینكه هم اكنون دو هزار و 700 رادیولوژیست در سراسر كشورفعال هستند، گفت: با این تعداد هیچ كمبود رادیولوژیستی در كشور نداریم، با توجه به اینكه تعداد زیادی دستیار رادیولوژیست نیز جذب و ظرفیت پذیرش دستیار زیاد شده است، در چهار سال آینده حداقل 500 رادیولوژیست جدید به این تعداد اضافه خواهد شد.
به گفته وی، متاسفانه بیان می كنند كه در كشور رادیولوژیست كم داریم و این حرف درستی نیست، اگر این طرح اجرا شود مازاد نیاز نیز در كشورخواهیم داشت.
علمی /9340/1724خبرنگار: منیر ابراهیمی زاده * انتشاردهنده: حسین فتح الهی
۰ نفر