۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82294406
T T
۰ نفر
ثبت نام نهمین جشنواره رسانه های دیجیتال از امروز آغاز شد

تهران - ایرنا - رییس مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجتیال به آغاز ثبت نام در نهمین جشنواره رسانه های دیجیتال از امروز(جمعه) اشاره كرد و گفت: این روند ثبت نام تا دهم دی ماه ادامه دارد.

سید مرتضی موسویان روز جمعه در حاشیه بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا هدف از این جشنواره را جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی ‌در حوزه رسانه‌های دیجیتال، ارزیابی سالانه رسانه‌های دیجیتال و شكوفایی و رونق بخشی بازار داخلی و صادرات ‌این صنعت عنوان كرد.
وی با بیان اینكه این جشنواره مهمترین رویداد رسانه های دیجیتال كشور محسوب می شود گفت: این رویداد پاییز هر سال در دو قالب جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار می‌شود، از این رو در بخش جشنواره های این رویداد فرهنگی قالب های گوناگون رسانه های دیجیتال (سامانه های برخط، بازی های رایانه ای، نرم افزارهای رایانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه) به رقابت می پردازند.
رییس نهمین جشنواره رسانه های دیجیتال یادآور شد: خانواده و سبك زندگی، تربیت، كودكان و نوجوانان، فرهنگ و تمدن، تنوع فرهنگی، هنر، تاریخ، زبان، گردشگری از بخش های مختلف این جشنواره محسوب می شود.
موسویان افزود: در بخش مقاومت و انقلاب اسلامی جشنواره نیز عناوینی چون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس ، بیداری اسلامی، وحدت اسلامی و تروریسم مطرح خواهد بود.
وی با بیان اینكه ‌در بخش های معارف نیز معارف اسلامی، قرآن، اهل بیت(ع)، مكارم اخلاقی و اندیشمندان را خواهیم داشت، از «آموزش هوشمند» شامل آموزش، مهارت، دانش افزایی دیجیتال، سرگرمی های آموزشی، «سلامت و زندگی سالم» شامل آمادگی جسمانی، تغذیه، بهداشت، محیط زیست و مدیریت منابع و «تجارت و كسب و كار» شامل اقتصاد مقاومتی، كارآفرینی، اشتغال، مصرف هوشمند و «تولید و انتشار محتوا» شامل شبكه‌های اجتماعی، اشتراك گذاری فایل، ویرایشگرها و ابزارهای پژوهشی به عنوان دیگر بخش های این جشنواره نام برد.
رییس مركز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان كرد: به برگزیدگان جشنواره در مراسمی نشان سرآمد و نشان عالی سرآمد اهدا خواهد شد.
موسویان تاكید كرد: این جشنواره با فراهم آوردن بستر رقابت میان تولیدكنندگان به شناسایی و ارزیابی تولیدات سال جاری رسانه‌های دیجیتال می‌پردازد و این ارزیابی توسط متخصصان فناوری اطلاعات، كارشناسان فرهنگی و تولیدكنندگان موفق در قالب كمیته داوری و بر اساس مدل ارزیابی و رده‌بندی رسانه‌های دیجیتال كه به شكل كاربرگ‌های داوری درآمده است، انجام می‌گیرد.
به گفته وی مدیریت داوری هر بخش توسط دبیر آن بخش از جشنواره و در سه سطح انتخاب، داوری میانی و داوری نهایی انجام می شود و آثار برگزیده توسط كمیته انتخاب و بر اساس معیارهای اولیه فنی، محتوایی و شرایط حضور در جشنواره صورت می گیرد.
وی یادآور شد كه نحوه ثبت نام، ارسال آثار و شرایط شركت در جشنواره درتارنمای سرآمد به نشانی WWW.SARAMAD.IR انجام می‌‌شود.
موسویان با بیان اینكه افراد و علاقه مندان برای حضور در این جشنواره باید برای ثبت نام ابتدا در سامانه عضو شوند، خاطرنشان كرد: آیین اختتامیه جشنواره و تجلیل از برگزیدگان این رویداد اواخر دی ماه برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1071 ** خبرنگار:‌ علی اكبر قزوینیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند
۰ نفر