۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82287348
T T
۰ نفر
پذیرایی ستاد اربعین استان مركزی از30 هزار زائر حسینی در عتبات عالیات

اراك - ایرنا - رئیس ستاد اربعین استان مركزی گفت: تمهیدات لازم برای اسكان و پذیرایی 30 هزار زائر حرم حسینی(ع) در ایام اربعین در شهرهای نجف و كاظمین از سوی این ستاد اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یكشنبه در یازدهمین نشست ستاد اربعین استان مركزی در سالن اجتماعات معاونت هماهنگی عمرانی استانداری این استان افزود: سال گذشته این ستاد به بیش از 14 هزار زائر در كشور عراق خدمات رسانی كرد.
وی ادامه داد: ستاد اربعین حسینی(ع) استان مركزی در دو موكب در صحن حضرت زهرا(س) در مرقد مطهر امام علی(ع)، یك موكب در شهر كاظمین و در مجاورت آرامگاه ملكوتی امامین جوادین(ع)، یك موكب در سالن آمفی تئاتر در میدان صورت العشرین نجف و سه موكب در مسیر شهر نجف اشرف به كربلای معلی به زائران حسینی(ع) خدمات رسانی می كند.
رئیس ستاد اربعین استان مركزی بیان كرد: همچنین این ستاد موكب هایی در روستای خیرآباد، ورودی شهر و میدان بسیج اراك، مرز مهران، شهر محلات، غرق آباد و نوبران ساوه برای خدمات رسانی به مسافران ایجاد كرده است.
وی گفت: ستاد اربعین استان مركزی در قالب كمیته های سیاسی و كنسولی، بهداشت و درمان، حمل و نقل و سوخت، امنیتی و نظامی، اسكان، مشاركت های مردمی و تغذیه، كمیته فرهنگی و آموزش، اطلاعاتی، زیرساخت و امداد و نجات به زائران خدمات رسانی می كنند.
فیلی با بیان اینكه ستاد اربعین استان مركزی از سه روز به اربعین خدمات رسانی خود را در موكب های داخلی و خارجی آغاز می كند، بیان كرد: این خدمات رسانی تا چهار روز پس از اربعین ادامه دارد.
وی اضافه كرد: مكاتباتی برای تامین ماشین آلات راه سازی، آمبولانس، جرثقیل و ماشین آلات یخچال دار با دستگاه های مختلف استان انجام شده این دستگاه ها باید ماشین آلات خود را در اسرع وقت در محل های مورد نظر مستقر كنند.
رئیس ستاد اربعین استان مركزی بیان كرد: هر یك از شهروندان كه تصمیم به شركت در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) را دارند باید با در دست داشتن روادید به مرزها مراجعه كنند و در غیر این صورت نمی توانند از كشور خارج شوند.
وی یادآوری كرد: هزینه دریافت روادید برای هر نفر 40 دلار معادل یك میلیون و 800 هزار ریال و هزینه بیمه هر زائر نیز 250 هزار ریال است كه متقاضیان باید قبل از دریافت روادید این مبلغ را به حساب های مربوطه واریز كنند.
تا كنون حدود 9 هزار نفر از استان مركزی برای شركت در آیین پیاده روی اربعین حسینی نام نویسی كردند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

سرخط اخبار استان‌ها