۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82285257
T T
۰ نفر
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی: وزرای پیشنهادی  رای خواهند آورد

بجنورد- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: سه وزیر پیشنهادی وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان كه از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است، رای خواهند آورد.

علی اكبری روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد:جو حاكم بر مجلس در خصوص وزرای پیشنهادی به مجلس به دلیل اینكه فرصت زیادی تا پایان دولت یازدهم وجود ندارد جو همكاری است.
نماینده مردم شهرستان های بجنورد،مانه وسملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند كه طیف ها و گروه های در مجلس در خصوص برخی از گزینه های پیشنهادی نقدهایی دارنداما، این سه وزیر رای كافی را به دست خواهند آورد.
عضو كمیسیون كشاورزی،آب و منابع طبیعی افزود: با توجه به تجربیاتی كه وزرای پیشنهادی دارند كسب رای آن ها را در مجلس دوچندان كرده است.
وی درخصوص وزیرپیشنهادی آموزش و پرورش درمجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد:به هرحال برای سه گزینه پیشنهادی نگرش های مختلف سیاسی و اجتماعی و همچنین نگاه های مثبت و منفی وجود دارد.
وی تصریح كرد: ابهامات و مشكلات موجود در باره سه گزینه باید قبل از رای گیری در مجلس بین وزرا و نمایندگان برطرف شود و طبیعی است كه سئوالات و ابهامات در ذهن نمایندگان باقی بماند، شرایط رای گیری را مشكل می كند.
رییس جمهوری یكشنبه هفته گذشته در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های فرهنگ وارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را برای اخذ رای اعتماد معرفی كرد.
سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند كه به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.
صالحی امیری مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و مدارك و كتابخانه ملی ایران در سال 1340 در شهر بابل به دنیا آمد. وی دارای مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد علوم سیاسی و دكترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است.
مسعود سلطانی فر دیگر وزیر پیشنهادی ، در دولت یازدهم معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی كه متولد سال 1338 است به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود كه پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا كرد.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز متولد 1334، استاد دانشكده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رئیس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
از همان روز معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس، سه وزیر پیشنهادی با حضور در فراكسیون ها و كمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه هایشان با نمایندگان مجلس سخن گفتند.
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردكام** انتشاردهنده:علی شهیدیان
۰ نفر