۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82250311
T T
۰ نفر
امام جمعه خاش: ماهيت قيام عاشورا دور شدن از بدعتهاست

زاهدان - ايرنا - امام جمعه شهرستان خاش در استان سيستان و بلوچستان گفت: فلسفه و ماهيت قيام عاشورا دور شدن از بدعتها و تقويت اصول و معارف ديني در جامعه اسلامي است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدحسين ميري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته خاش افزود: تلاش براي حفظ وحدت و اخوت اسلامي بايد محور برنامه هاي محرم باشد.
وي بيان كرد: محرم به عنوان ماه پيروزي خون بر شمشير حقانيت اسلام را به دنيا نشان داد و در اين ايام حزن و اندوه مظلوميت خاندان رسالت بر همگان واضح شد.
امام جمعه خاش تصريح كرد: قيام تاريخي عاشورا نشان داد كه قدرتها در مقابل عدالتخواهي و آزادي طلبي شكست مي خورند و عزتمندي دوستان خداوند نمايان مي شود.
وي بيان كرد: انقلاب اسلامي ايران برگرفته از قيام خونين كربلا توانسته ابهت خود را به دنيا نشان دهد و باعث افتخار و سربلندي ماست كه ملتهاي دنيا از انقلاب شكوهمند ايران كه داراي رهبري عالي شان مي باشد الگو برداري مي كنند.
امام جمعه خاش با گرامي داشت هفته ناجا از تلاشها و دلاورمردي هاي نيروي انتظامي در تامين امنيت و برقراري نظم و انضباط اجتماعي قدرداني كرد.
حجت الاسلام ميري ادامه داد: اقدامات دولت در جهت خدمت به مردم قابل تقدير است اما ضرورت دارد به نيازهاي محرومان بيشتر توجه شود.
وي ضرورت مشاركت اقشار مختلف مردم را براي اجراي طرح ملي سرشماري عمومي نفوس و مسكن خواستار شد.

امام جمعه مسجد جامع توحيديه اهل سنت شهرستان خاش نيز در خطبه هاي نماز اين هفته گفت: قيام امام حسين ع در تاريخ اسلام جاودانه و ماندگار است زيرا فرزند رسول الله(ص) با شهادت پر افتخار خود سبب نجات امت اسلامي از چنگال ظالمان شدند.
مولوي محمدعلي شهنوازي افزود: ارادت خالصانه شيعه و سني به خاندان نبوت با پيروي از سيره ائمه و مجتهدين دين بر دنيا معلوم و مشخص است و همگان بر اين عقيده خود استوار و ثابت قدم هستند.
وي افزود: دنيا بايد تلاش كند كه رهرو و ادامه دهنده راه رسول الله(ص)، اصحاب جليل القدر ايشان و فرزندان برومند آنحضرت باشند تا به سعادت در دين و دنيا برسند.
وي با بيان اينكه اهل سنت عشق و ارادت ويژه اي به اهل بيت رسول الله ص دارند گفت: براي شهادت امام حسين(ع) درد و حزن اهل سنت كمتر از شيعه نيست و فقط در مبحث عزاداري ها اهل سنت بر مبناي فقه خود عمل مي كنند.
مولوي شهنوازي از فتواهاي تاريخي رهبر معظم انقلاب در زمينه احترام گذاشتن به همسران پيامبر(ص) و اصحاب و بزرگان دين قدرداني كرد و افزود: قطعا دلسوزي هاي ايشان هموار كننده مسيرهاي وحدت و اخوت و برادري در ميان جامعه اسلامي است.
نماز جمعه شهرستان خاش در يك مسجد اهل تشيع و چندين مسجد اهل تسنن اقامه مي شود.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امين ميربلوچزهي** انتشار دهنده: حيدر سراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها