۶ مهر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳
کد خبر: 82246676
T T
۰ نفر

كشف اسلحه زیر خاكی در استانبول

۶ مهر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳
کد خبر: 82246676
كشف اسلحه زیر خاكی در استانبول

آنكارا– ایرنا– پلیس استانبول سه شنبه شب در یك زمین خالی در منطقه اسكودار این شهر بیش از 200 قبضه اسلحه كمری كه در زیر خاك پنهان شده بود، كشف كرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های تركیه با كد فوری این خبر را منتشر كرده و گزارش دادند، گویا منبع ناشناسی موضوع دفن شدن مقادیر زیادی اسلحه در زیرخاك در منطقه اسكودار را به پلیس استانبول خبر داده و عملیات نیروهای امنیتی نیز به دنبال این اطلاع رسانی شروع شده است.
به گزارش شبكه خبری ان.تی.وی پلیس به كمك بولدزر مقادیر زیادی اسلحه كمری و مهمات از زیر خاك بیرون آورده است.
هنوز جزئیات این مساله روشن نیست ولی نقطه قابل توجه اینكه، سلاح ها گویا بدون حفاظ و به طور فله ای در این منطقه كه در واقع مركز شهر محسوب می شود، دفن شده اند.
به گزارش ان.تی.وی، شیوه دفن این سلاح ها نشان می دهد، فرد و یا گروهی خواسته اند كه به نوعی از این سلاح ها پیش از دستگیر شدن، رهایی یابند.
كشف مقادیر زیادی اسلحه و مهمات، رویدادهای موسوم به «ارگنه كن» در تركیه را تداعی كرد. در قالب پرونده ای كه بعدها به ارگنه كن اشتهار یافت، دهها تن از افسران ارشد تركیه به اتهام طرح كودتا علیه دولت، دستگیر، محاكمه و زندانی شدند. اما چند سال بعد و به دنبال عملیات ارتشا و فساد علیه دولت آنكارا در 25 – 17 دسامبر 2013 میلادی، اعلام شد همه این عملیات دسیسه گروه گولن بوده و اصولا چنین طرح كودتایی در درون ارتش مطرح نبوده است. بلكه گروه گولن با این دسیسه می خواسته از نیروهای وفادار به نظام و نیروهایی كه می توانند مخالف بالقوه ای برای آن باشد، رهایی یابد. در آن دوران در چندین مورد اسلحه و مهمات از زیر خاك كشف می شد.
موضوع دسیسه چینی گروه گولن و شخص فتح الله گولن علیه دولت آنكارا به ویژه به دنبال كودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته برجسته شد و دولت دهها هزار تن از این گروه را از داخل دستگاه های دولتی پاكسازی كرد.
شبك خاورم/2011** 1064 ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

سرخط اخبار جهان