۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۰۸
کد خبر: 82229218
T T
۰ نفر
دستگیری اعضای باند كلاهبرداری 3 هزار میلیارد ریالی در یزد

یزد- ایرنا - فرمانده انتظامی استان یزد گفت: اعضای یك باند حرفه ای كه با اقدام های فریبكارانه و متقلبانه اقدام به كلاهبرداری به میزان سه هزار میلیارد ریال از شهروندان كرده بودند، دستگیری شدند.

به گزارش عصر سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار ایرج كاكاوند با اعلام این خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر حضور افراد غیربومی در شهر یزد و انجام فعالیت های غیرقانونی در قالب یك موسسه مالی، بررسی موضوع در دستور كار كارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: تحقیق های ماموران پلیس نشانگر این بود كه این افراد با اجاره یك دفتر در منطقه صفائیه یزد و با استفاده از خودروهای گران قیمت در سطح شهر خود را از كارمندان این موسسه مالی معرفی كرده و پس از آن با اقدام های فریبكارانه املاك شهروندان را قیمت گذاری كرده و آن را خریداری می كنند.
سردار كاكاوند افزود: اعضای این باند با اعلام اینكه موسسه مالی برای تبدیل شدن به بانك نیاز به اسناد مالكیت دارد پس از خرید ملك های شهروندان با ارزشی بالاتر از ارزش واقعی آن به جای پرداخت وجه اوراق سهام بدون پشتوانه موسسه را به نام افراد ثبت می كردند.
وی تصریح كرد: با هماهنگی قضایی، كارآگاهان پلیس در یك عملیات ضربتی اعضای این باند چهار نفره را دستگیر و در بازرسی انجام شده از مخفیگاه آنها تعدادی كارت های افتتاح حساب، اسناد مالكیت، مبایعه نامه و قراردادهای محضری را كشف كردند.
سردار كاكاوند ادامه داد: متهمان در بازجویی های فنی و پلیسی كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی آگاهی به كلاهبرداری این مبلغ از طریق خرید املاك شهروندان و سپس انجام امورات غیرقانونی برای قانونی جلوه دادن فعالیت های متقلبانه خود اعتراف كردند.
وی از شناسایی چند نفر از مالباختگان این پرونده خبرداد و خاطرنشان كرد: اعضای این باند به كلاهبرداری و خرید ملك های مسكونی در استان های اصفهان، سیستان و بلوچستان، البرز و كردستان نیز اعتراف و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای استان روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان یزد از بررسی بیشتر در خصوص این پرونده خبرداد و افزود: شهروندان هیچگاه فریب تبلیغات موسساتی را كه ادعای پرداخت سود بیش از حدمعمول را می دهند؛ نخورند و برای سرمایه گذاری به موسسات و مراكزی مراجعه كنند كه فعالیت آنها قانونی و مورد تایید است.
7536/ 6014/ 3404
۰ نفر