۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۷:۱۵
کد خبر: 82227934
T T
۰ نفر
تیم بسكتبال با ویلچر ایران از صعود به مرحله حذفی بازماند

ریو - ایرنا - تیم بسكتبال با ویلچر ایران از صعود به مرحله حذفی مسابقات بسكتبال با ویلچر بازی های پارالمپیك 2016 ریو بازماند.

در ادامه بازی های مرحله گروهی بسكتبال با ویلچر بازی های پارالمپیك 2016 ریو، تیم بسكتبال با ویلچر آلمان ازسد برزیل میزبان گذشت و به عنوان تیم چهارم راهی مرحله حذفی شد.
تیم های بسكتبال با ویلچر آمریكا، انگلیس و برزیل سه تیم دیگر گروه دو هستند كه به مرحله حذفی راه یافتند. تیم بسكتبال با ویلچر ایران باید برای انتخاب تیم نهم و دهم بازی های پارالمپیك 2016 پنجشنبه آینده مقابل ژاپن بازی كند.
تیم بسكتبال با ویلچر ایران صبح دوشنبه در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های بسكتبال با ویلچر بازی های پارالمپیك 2016 ریو با نتیجه 48 بر 72 تیم الجزایر را شكست داده بود.
صعود ایران به مرحله حذفی در گرو برد برزیل میزبان از آلمان بود كه در بازی پایانی مرحله گروهی، این آلمان ها بودند كه با نتیجه 73 بر 61 از سد میزبان گذشتند و به جای ایران به مرحله حذفی صعود كردند.
ملی پوشان بسكتبال با ویلچر ایران در چهار دیدار قبلی خود آلمان را با نتیجه 69 بر 63 شكست دادند و از تیم های انگلیس، آمریكا و برزیل با نتایج 60 بر 84 و 44 بر 93 و 50 بر 73 شكست خوردند.
در رقابت های بسكتبال با ویلچر از هر گروه چهار تیم به مرحله بعدی صعود می كنند.
تیم ملی بسكتبال با ویلچر كشورمان از سال 2008 میلادی با یك محرومیت پنج ساله روبرو بود و به همین دلیل نتوانست در بازی های پارالمپیك 2012 لندن حضور یابد.
محرومیت بسكتبالیست معلول ایران پس از آن رخ داد كه این تیم در بازی های پارالمپیك 2008 پكن به دلایلی مقابل آمریكا حاضر نشدوهمین بهانه تیم بسكتبال با ویلچر ایران را برای مدت پنج سال از حضور در میادین بین المللی محروم كرد.
تیم بسكتبال با ویلچر ایران برای كسب سهمیه اعزام به بازی ‌های پارالمپیك 2016ریودوژانیرو برزیل در رقابت‌ های 2015قهرمانی آسیا وانتخابی پارالمپیك به میدان رفت و بعد از استرالیا به عنوان نایب ‌قهرمان قاره، سهمیه المپیك گرفت.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیك 2016 ریو با حضور چهار هزار و 335 ورزشكار از بیش از 160 كشور جهان از صبح پنجشنبه در شهر ریودوژانیرو آغاز شد. این بازی ها در 23 رشته ورزشی برگزار می شود.
ورزش هایی كه اكنون در برنامه مسابقات پارالمپیك قرار دارند شامل بسكتبال با ویلچر، پاروزنی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، تیراندازی با كمان، تیراندازی، جودو نابینایان و كم بینایان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، راگبی با ویلچر، شنا، شمشیربازی با ویلچر، قایقرانی بادبانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و بوچیا است.
كاروان ورزشی كشورمان با عنوان «منا» متشكل از 111 ورزشكار در 13 رشته ورزشی دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیراندازی با كمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسكتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره در این دوره از بازی ها حضور دارد.
ورزشی**1545/1647
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش