۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82226294
T T
۰ نفر
كتاب تفكر و سواد رسانه اي ويژه دانش آموزان پايه دهم به تقويت مهارت اين فن كمك مي كند

تهران - ايرنا - رييس انجمن علمي فلسفه دين ايران گفت: كتاب تفكر و سواد رسانه اي كه از سال تحصيلي جديد در پايه دهم آموزش داده مي شود براي دانش آموزان مناسب است زيرا به جاي آموزش سواد رسانه اي به تقويت مهارت سواد رسانه اي مي پردازد.

حميد آيت الهي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ايرنا با بيان اينكه اين كتاب برغم واكنش منفي عده اي، شايسته چنين نقدهايي نيست، اظهار داشت: تمرين هاي اين كتاب مي تواند درس تفكر و سواد رسانه اي را براي دانش آموزان جذاب كند.
تفكر و سواد رسانه اي يكي از كتاب هاي جديد خوشه دروس انسان و مهارت هاي زندگي است كه در سال تحصيل 96-95 در برنامه درسي دوره دوم متوسطه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: در شرايطي كه كشور ما در موضوع سواد رسانه اي نسبت به برخي كشورها نزديك به پنجاه سال عقب است، اين كتاب مي تواند با شتاب برخي از اين عقب افتادگي را جبران كند.
رييس موسسه پژوهشي مطالعه و تدوين حكمت و معارف خواجه نصير افزود: در شرايط فعلي هرگونه فعاليت در راستاي ارتقاي سواد رسانه اي مغتنم است و نبايد به خاطر برخي اختلاف سليقه ها اين حركت خدشه دار شود.
آيت الهي يادآور شد: ضروري است به جاي ايجاد مانع براي رشد سواد رسانه اي، همه در راستاي ايجاد شوق و انگيزه در كشور براي ارتقا سواد رسانه اي تلاش كنيم و اگر هم نقد داريم نقدهاي ما نبايد از شور و نشاط و تلاش در اين زمينه بكاهد.
وي با اشاره به اينكه تربيت مربيان سواد رسانه اي از مشكلات اين درس خواهد بود، اظهار داشت: بايد به جاي توجه به مدارس دولتي تلاش شود تا ابتدا در مدارس غير انتفاعي زمينه تربيت مربي در اين زمينه فراهم شود تا به تبع آن مدارس دولتي نيز جدي تر به آن فكر كنند.
اين استاد دانشگاه خاطر نشان كرد: تلاش مولفان كتاب براي به وجود آوردن اين اثر ارزشمند كه متناسب با سطح فكر و توقعات ذهني دانش آموزان تدوين شده، قابل تقدير است و دست اندركاران بايد تلاش كنند براي پيوست هاي چند رسانه اي آن نيز به خوبي برنامه ريزي كنند.
آيت الهي گفت: در شرايطي كه واكنش نسبت به رسانه در جامعه ما در راستاي رسانه هراسي است كه خود خطري براي كشور محسوب مي شود، آغاز نهضت سواد رسانه اي با اين كتاب و عمومي كردن آن بسيار مهم بوده و هست.
فراهنگ**1883**1880**1027

سرخط اخبار فرهنگ