۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۴:۵۳
کد خبر: 82211353
T T
۰ نفر
سازمان ملل درباره نقض توافقنامه ترك مخاصمه لبنان ورژيم صهيونيستي هشدار داد

تهران- ايرنا- شوراي امنيت سازمان ملل هشدار داد، نقض توافقنامه ترك مخاصمه ميان لبنان و رژيم صهيونيستي مي تواند به درگيري جديدي منتهي شود كه هيچ يك از طرف ها و يا منطقه نمي تواند از عهده عواقب آن برآيد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، شوراي امنيت در قطعنامه اي كه روز سه شنبه با اجماع به تصويب رسيد، ضمن تمديد ماموريت صلحبانان سازمان ملل در جنوب لبنان تا 31 اوت 2017 و ابراز نگراني از پيشرفت هاي محدود در زمينه برقراري آتش بس دائم ميان لبنان و اسرائيل، از همه طرف ها خواست تا تلاش خود را براي تضمين پايداري توافقنامه ترك مخاصمه، آرامش و خويشتنداري حداكثري و اجتناب از هرگونه اقدام يا لفاظي به كار بندند كه ممكن است اين توافقنامه ترك مخاصمه را نابود و يا منطقه را بي ثبات كند.
توافق ترك مخاصمه در تابستان 2006، به جنگ 34 روزه بين اسرائيل و نيروهاي حزب الله در جنوب لبنان پايان داد. اين جنگ باعث كشته شدن يكهزار و 200 لبناني و 160اسرائيلي شد.
پس از جنگ 2006، شمار صلحبانان سازمان ملل كه از سال 1978 در لبنان مستقر شدند، افزايش يافت و به منظور كمك به سربازان لبناني، حوزه ماموريت شان به جنوب لبنان گسترش يافت.
قطعنامه اي كه روز سه شنبه در شوراي امنيت سازمان ملل به تصويب رسيد، همه تلاش ها براي به خطر انداختن امنيت و ثبات لبنان را با شديدترين لحن محكوم و بر خطر منتهي شدن نقض توافقنامه ترك مخاصمه به درگيري جديدي تاكيد كرد كه هيچ يك از طرف ها و يا منطقه از عهده عواقب آن برنمي آيد.
شبس** 1088 *1488 **1613
۰ نفر