۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82181202
T T
۰ نفر
قطار تغییر نظام آموزش و پرورش به پایه دهم رسید

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه قطار تغییر نظام آموزشی كشور در سال تحصیلی 96 - 95 به پایه دهم رسیده، گفت: اقدامات فراوانی در راستای آماده سازی مدارس برای پذیرایی از دانش آموزان این پایه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا علی اصغر فانی روز سه شنبه در دومین روز از سی وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر كشور افزود: در نظام جدید متوسطه دوم امسال چهار كتاب جدید وارد نظام آموزشی می شود كه با این اقدام بخشی از مشكلات نظام كنونی رفع خواهد شد.
وی درس های انسان و محیط زیست، تفكر و سواد رسانه ای، كارآفرینی و كارگاه تولید و انسان و سلامت را از دروس تغییریافته برای سال تحصیلی جدید عنوان كرد و گفت: با ورود این كتاب ها به نظام آموزشی خلاءهای موجود از میان برداشته می شود.
وزیر آموزش و پرروش با بیان اینكه همچنین در پایه دهم، درس اقتصاد با رویكرد اقتصاد مقاومتی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، افزود: امسال حدود 130 میلیون جلد كتاب از 15 شهریور ماه در سراسر كشور توزیع می شود.
فانی با بیان اینكه چاپ و آماده سازی كتاب های درسی مورد نیاز دانش آموزان 14 ماه طول می كشد، گفت: در برنامه ششم توسعه اجرای سند تحول نظام آموزشی مبنای كار قرار گرفته و این موضوع در هیئت دولت به تصویب رسیده است.
وی راهبرد اصلی آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه را اجرای سند تحول دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در دولت یازدهم تلاش دارد این سند را اجرایی كند از این رو امسال 156 برنامه برای این امر پیش بینی شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای بخشی از سند تحول در درون آموزش و پرورش امكانپذیر است و بخش عمده ای از آن، مساعدت سایر دستگاه ها بویژه مجلس شورای اسلامی را می طلبد.
فانی از اهتمام مجلس برای تصویب لایحه مدارس غیردولتی قدردانی كرد و افزود: فعالیت مدارس غیردولتی از سال 66 آغاز شده و اكنون با مشكل فقدان قانون مواجه است كه در این رابطه به كمك مجلس نیاز داریم.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از مجلس خواست در جذب نیروی انسانی به دستگاه آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد.
وی خاطرنشان كرد: در سال های اخیر شاهد تصویب طرح هایی در مجلس بودیم و افرادی بدون تجربه لازم به استخدام آموزش و پرورش درآمدند كه این روال اگر هدایت و كنترل نشود لطمه جدی به تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد می سازد.
سی وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر كشور از روز گذشته(دوشنبه) در سالن اجلاس سران گشایش یافت و فردا(چهارشنبه) پایان می یابد.
فراهنگ ** 1883 ** 9157 ** 1071
۰ نفر