۴ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۵۰
کد خبر: 82162593
T T
۰ نفر
طرح انس با اهل بیت(ع) در كتب درسی دانش آموزان گنجانده شد

همدان -ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در منابع درسی دانش آموزان طرح انس با اهل بیت(ع) با انتشار كتاب برای دوره ابتدایی و متوسطه اول در حال گسترش است.

حمیدرضا كفاش شامگاه یكشنبه در آئین آغازین سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان كشور در همدان بیان كرد: برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان كشور نشان از ترویج گسترده قرآن در مدارس در سطح استانی و ملی است.
وی افزود: امروز جذاب ‏‎ترین برنامه در آموزش و پرورش، فعالیتهای قرآنی است و هزاران مربی پرورشی و قرآنی با عشق به این كتاب آسمانی در كنار فرزاندن نورانی فعالیت قرآنی می كنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اینك 650 دارالقرآن آموزش و پرورش در كشور فعالیت دارند كه تا دوسال اینده به یكهزار و 440 دارالقرآن افزایش می یابند.
كفاش بیان كرد: حفظ موضوعی قرآن از دیگر برنامه های محوری آموزش و پرورش است همچنین برنامه های نظیر برگزاری رقابتهای قرآنی فرهنگیان، ایجاد كرسی های تلاوت در مدارس و دارالقرآنهای كشور از اول مهرماه و برگزاری رقابتهای بین المللی‎ در دستور كار قرار دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در عرصه قرائت، حفظ و توسعه ارزشهای قرآنی شاهد استقبال روز افزون خانواده ها هستیم.
كفاش افزود: با برگزاری رقابتهای بین‎المللی قرآنی در اسفند سالجاری زمینه رقابت دانش‎ آموزان به دیگر كشورهای اسلامی فراهم می شود كه این مسابقه ها بازتاب و درخشش خوبی در جهان دارد.
وی بیان كرد: امروز بخشی از جامعه میلیونی قاریان و حافظان قرآنی برای شركت در مسابقه های قرآن، عترت و نماز در همدان حضور یافته اند و به زودی رقابت های قرآنی دختران دانش آموز در سطح ملی در همدان برگزار می شود.
وی از مسئولان استانی بویژه امام جمعه، استاندار و مدیران اجرایی بخاطر میزبانی شایسته از مسابقه های قرآنی تقدیر كرد افزود: مسئولان این استان میزبانی پر افتخاری را رقم زدند، آفرین بر شما كه میزبان شایسته ای برای این دوره هستید.
وی خاطر نشان كرد: سازمان آموزش و پرورش 36 هزار شهید دانش آموز، پنج هزار شهید فرهنگی، 25 هزار جانباز و 75 هزار آزاده فرهنگی تقدیم این انقلاب كرده است.

** لازمه پیشرفت كشور حاكم شدن قرآن در نظام آموزشی است
رئیس مركز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه كشور گفت: ایران برای پیمودن مسیر پیشرفت باید قرآن را در نظام آموزشی و فرهنگی حاكم كند.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نیز در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقه قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر كشور اظهار كرد: هدف از انقلاب حاكم شدن قرآن و ارزشها در جامعه بود چون ضعف های موجود تنها در صورت حاكم شدن قرآن در تمامی عرصه ها رفع می شود.
وی بیان كرد: امروز بزرگترین المپیاد قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در كشور ایران و استان همدان در حال برگزاری است.
وی افزود: مشاركت هفت میلیون دانش آموز در رشته های مختلف پژوهشی و آوایی، حركت عظیمی است كه به بركت انقلاب اسلامی، خون شهدا، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری ایجاد شده است.
رئیس مركز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور بیان كرد: برگزاری این مسابقه ها انقلاب بزرگی را در مدارس كشور ایجاد كرد.
حجت الاسلام حسینی اضافه كرد: حضور حافظان و قاریان برجسته قرآن در این دور از مسابقه ها سرمایه بزرگی به شمار می رود در حالی كه روزگاری به تعداد انگشت دست حافظ قرآن در كشور وجود داشت.
وی اضافه كرد: هم اینك صدها قاری قرآن آموز، پژوهشگر قرآنی در بین دانش آموزان حضور دارند كه باید شكرگذار وجود چنین نعماتی بود.
وی با ذكر اینكه رهبری فرزانه انقلاب همواره بر ضرورت انس با قرآن تاكید دارند اظهاركرد: هنوز آفاق قرآنی كشف نشده است در حالیكه باید در تمامی مسیرهای پیش رو بر مبنای قرآن حركت كرد.
سی و چهارمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز كشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان و جمعی از مدیران كشوری و استانی و 700 قاری قرآن در همدان از سوم مردادماه آغاز شد و به مدت چهار روز برگزار می شود.
7526/6993/1352
۰ نفر