۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۶:۱۷
کد خبر: 82131144
T T
۰ نفر
صندوق بین الملی پول: نسبت به توانایی ایران برای اعتماد سازی خوشبین هستیم

تهران- ایرنا- یك مقام ارشد صندوق بین المللی پول نسبت به توانایی ایران برای افزایش اعتماد جهانی به اقتصادش پس از ماه ها عدم تمایل برای سرمایه گذاری و تجارت در این كشور با وجود كاهش تحریم ها ابراز خوشبینی كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از هفته نامه استاندارد، 'دیوید لیپتون' معاون اول مدیركل صندوق بین المللی پول در مراسمی در بنیاد كارنگی برای صلح بین المللی گفت:«آنها سعی دارند اعتماد را در جایی كه رفع تحریم ها فرصتی ایجاد كرده است، بازگردانند. آنها قصد بازكردن حساب در بانك های خارجی را دارند و برای این كار تلاش می كنند».
شركت های تجاری نگران سرمایه گذاری در ایران هستند چرا كه هنوز برخی تحریم ها وجود دارد.
«جان كری» وزیر امور خارجه آمریكا، پس از شكایت های ایران مبنی بر این كه از مزایای كامل كاهش تحریم ها برخوردار نشده است، می كوشد مروج سرمایه گذاری در این كشور باشد.
لیپتون كه در ماه مه در جریان دیداری از ایران با مقامات این كشور ملاقات كرده، از تلاش های دولت برای پاسخ دادن به انتقاد نیروی ویژه اقدام مالی(اف.ای.تی.اف) یك دیده بان مالی بین دولتی كه ایران را به اصطلاح در فهرست سیاه خود قرار داده بود، تمجید كرد.
لیپتون گفت: بانك مركزی ایران خود را وقف تلاش ضد پولشویی، مقابله با تروریسم مالی و رژیم نظارتی كرده است.
به گفته وی، رژیم نظارتی بانك مركزی به شركت های خارجی كه می كوشند با ایران تجارت كنند، اطمینان خاطر خواهد داد هرچند كه وی تكذیب نكرد كه این كشور ممكن است به درگیر شدن در فعالیت های غیر قانونی ادامه دهد.
لیپتون ادامه داد: 'شركت های تجاری اروپا به طور خاص در مورد معامله با ایران كنجكاو هستند.'
وی افزود: 'اروپا علاقه مند به این انسجام جدید مالی است و شركت های تجاری اروپا علاقه مند به مشاركت هستند. فعلا كمی هیاهو در مورد ایران وجود دارد. من فكر می كنم كه آنها آماده رفع هیاهو و آرام كردن اوضاع هستند.'
شبك**1403**1021**1917
۰ نفر