۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷
کد خبر: 82032465
T T
۰ نفر

كروز:اگررییس جمهورشوم،هیلاری زندانی می شود

۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷
کد خبر: 82032465
كروز:اگررییس جمهورشوم،هیلاری زندانی می شود

نیویورك-ایرنا-تد كروز یكی از نامزد های حزب جمهوریخواه با اشاره به جنجال های مربوط به ایمیل های شخصی هیلاری كلینتون نامزد پیشرو دموكرات ها تلویحا گفت در صورتی كه در این انتخابات پیروز بشود كلینتون را بجای كاخ سفید روانه زندان خواهد كرد.

شبكه خبری راشا تودی نوشته است كه تد كروز سناتور ایالت تكز اس و یكی از نامزد های مطرح حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری این كشور در سخنرانی تبلیغاتی خود در ایالت كالیفرینا بطور غیر مستقیم گفته است در صورت پیروزیدرانتخابات هیلاری كلینتون نامزد دموكرات ها را بخاطر رسوایی های مربوط به ایملیل های شخصی اش بجای كاخ سفید روانه زندان خواهد كرد.
تد كروز سال گذشته نیز در یكی از سخنرانی های انتخاباتی خود با لحن كنایه و شوخی گفته بود كه سرانجام كار هیلاری كلینتون در نهایت به دار التادیبی بنام لیون وورت در ایالت كانزاس ختم خواهد شد.
این شبكه خبری نقل كرده است كه كروز بدون استفاده مستقیم از كلمه زندان گفته است اگر او رییس جمهور آمریكا بشود هیلاری كلینتون'به مسكنی كه تفاوت مختصری (با كاخ سفید) دارد خواهد رفت'.
بر همین اساس این اظهارات نامزد جمهوریخواه آمریكایی موجب فریاد و شادی شركت كنندگان در این گرد همایی شد وبه گزارش رسانه های آمریكایی دقایقی پس از پایان گرفتن این گرد همایی مغازه های شهر شروع به فروختن بنر هاب انتخاباتی كه بر روی آن نوشته شده بود'هیلاری برای زندان' كرده و در فاصله كوتاهی همه این بنر ها بفروش رسیده اند.
در ماه مارس 2015 میلادی روزنامه نیویورك تایمز در گزارشی اعلام كرد هیلاری كلینتون در زمان تصدی مقام وزارت خارجه آمریكا به جای استفاده از سرورهای امن دولتی، از ایمیل شخصی بر روی سرورهای غیردولتی استفاده كرده است.
هیلاری كلینتون در این مدت بین 30 تا 32 هزار ایمیل كه شامل 55 هزار صفحه اسناد و مدارك می شد را از طریق ایمیل شخصی خود ارسال و دریافت كرده است.
این تعداد از ایمیل ها بعدا از روی سرور غیردولتی كه ایمیل شخصی هیلاری كلینتون بر روی آن قرار داشت، حذف شدند.
850 صفحه از اسنادی كه در ایمیل های شخصی هیلاری كلینتون قرار داشت و بعدها حذف شد، مربوط به حادثه حمله به كنسولگری آمریكا در بنغازی لیبی در سال 2012میلادی بود كه این امر خشم سیاستمداران كنگره و سنای آمریكا كه كمیته تحقیقی را در این زمینه تشكیل داده بودند، برانگیخت.
شبك **اروپام-4-541**1917

سرخط اخبار جهان