۴ آذر ۱۳۹۴، ۶:۵۳
کد خبر: 81852822
T T
۰ نفر
رسالت: رهبر انقلاب در ديدار با رييس جمهوري عراق/جوانان عراق زير سلطه آمريكا نمي روند

تهران - ايرنا - روزنامه رسالت روز چهارشنبه عناوين نخست خود را به 2خبر با عنوان« رهبر معظم انقلاب در ديدار با رئيس جمهوري عراق/ جوانان عراق زير سلطه آمريكا نمي روند »و« تنش تازه مسكو و آنكارا »اختصاص داد.

به گزارش ايرنا، رسالت در بخشي از خبر اول خود آورده است: رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند كه جوانان عراق اكنون بيدار شده اند و به قدرت و توانايي خود پي برده اند و چنين جواناني قطعاً زير بار سلطه آمريكا نخواهند رفت.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز سه‌شنبه در ديدار آقاي فواد معصوم رئيس جمهور عراق و هيات همراه، عمق روابط دو كشور و دو ملت ايران و عراق را ريشه دار و تاريخي و فراتر از روابط كشورهاي همسايه و در يك منطقه دانستند و با تأكيد بر لزوم صيانت از وحدت ملي در عراق گفتند: ملت عراق، ملتي بزرگ و صاحب تاريخ كهني است كه از ظرفيت بسيار مهم جوانان قدرتمند و هوشيار برخوردار است و بايد از اين ظرفيت در جهت رساندن عراق به جايگاه شايسته خود استفاده شود.
رسالت عكس نخست خود را به تصويري از حجت الاسلام طباطبايي اختصاص داده كه در حاشيه آن نوشته شده ديدگاه حجت الاسلام طباطبايي درباره حضرات هاشمي ، مصباح يزدي ، روحاني و فتنه 88 .
رسالت در بخشي از خبر دوم خود «جنگنده روسي توسط ارتش تركيه سرنگون شد/تنش تازه درروابط مسكو و آنكارا» آورده است :سرنگوني جنگنده روسي توسط ارتش تركيه، موج تازه اي از تنشها را در مناسبات مسكو و آنكارا ايجاد كرده است.
اقدام ارتش تركيه در سرنگوني هواپيماي روسي از سوي مقامات كاخ كرملين اتفاقي جدي تلقي شده و شوراي امنيت ملي روسيه پس از اين حادثه تشكيل جلسه فوري داده است. وزارت دفاع روسيه در بيانيه اي اعلام كرد كه يك فروند جنگنده اين كشور از نوع «سوخو 24» در مرزهاي سوريه و تركيه سقوط كرده است.
وزارت دفاع روسيه اين موضوع را كه جنگنده مذكور حريم هوايي تركيه را نقض كرده است، رد كرد. در اين بيانيه آمده است: خلبانان اين جنگنده موفق به خروج اضطراري شدند و مسكو در جستجوي تعيين سرنوشت آنها است.
« روحاني در نشست خبري با پوتين / ايران و روسيه در مبارزه با تروريسم جدي هستند، جهانگيري / تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند تغيير رويكرد مديران است ، وزيراقتصاد / تورم تا آخر سال تك رقمي مي شود ، وزيركشور خبر داد/ شهرداري تهران متولي جمع آوري معتادان متجاهر پايتخت » از اخبار مهم اين روزنامه است .
شبد* 1528 * 1095
۰ نفر