۳ آبان ۱۳۹۴، ۱:۱۹
کد خبر: 81810974
T T
۰ نفر
نتانیاهو: فقط مسلمانان در مسجدالاقصی عبادت خواهند كرد

تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا كرد كه این رژیم به اجرای سیاست دیرینه اش مبنی بر عبادت مسلمانان، نه غیر مسلمانان، در مسجدالاقصی ادامه خواهد داد.

'بنیامین نتانیاهو' كه اظهاراتش در پایگاه خبری عاروتض شوع ، نشر یافته ، همچنین مدعی شده است كه این رژیم در تایید اهمیت مسجدالاقصی برای یهودیان، مسلمانان و مسیحیان، بار دیگر بر تعهد كلامی و لفظی اش به حفظ وضعیت موجود این مسجد تاكید می كند. ما بارها گفتیم كه اسرائیل تصمیم ندارد این مسجد را تقسیم كند و با هرگونه تلاشی در این زمینه مخالفیم.
وی افزود: ما به اهمیت نقش ویژه اردن كه در سال 1994 توافقنامه صلح با اسرائیل امضا كرد و نیز نقش تاریخی شاه عبدالله دوم واقفیم. اسرائیل به اجرای سیاست دیرینه اش مبنی بر عبادت مسلمانان، نه غیر مسلمانان، در مسجدالاقصی ادامه خواهد داد.
به ادعای نتانیاهو، رژیم اسرائیل معتقد است كسی كه به این مسجد می آید یا در آن عبادت می كند، باید در آرامش و فارغ از خشونت و تهدید و تحریك، از این مسجد بازدید و یا در آن عبادت كند. ما ضمن تضمین رفت و آمد نمازگزاران و بازدیدكنندگان مسالمت جو از این مسجد، نظم و امنیت عمومی آن را تامین خواهیم كرد.
وی همچنین از هماهنگی بیشتر بین مقامات رژیم صهیونیستی و نهاد وقف اردن برای تضمین خویشتنداری نمازگزاران و بازدیدكنندگان این مسجد گفت و افزود: ما از درخواست اعاده فوری آرامش و همه اقدامات مناسب برای تضمین كاهش خشونت و بازگشت اوضاع به حالت عادی حمایت می كنیم.
اقدامات خشونت آمیز چند هفته اخیر نظامیان صهیونیست علیه فلسطینی ها در مسجدالاقصی خشم و محكومیت بین المللی و منطقه ای را به دنبال داشت.
'بان كی مون' دبیر كل سازمان ملل ضمن محكوم كردن این خشونت ها، طرفین را به حفظ خویشتنداری فراخواند.
پادشاه اردن به رژیم صهیونیستی هشدار داد كه این اقدامات تاثیری منفی بر روابط اردن و این رژیم خواهد گذاشت.
خشونت های نظامیان صهیونیست تا كنون موجب شهادت بیش از 50 فلسطینی شده است.
شبك ** 1088 **1917
۰ نفر