۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰
کد خبر: 81770500
T T
۰ نفر
تندیس ویژه نكوداشت مولانا به جمشید مشایخی اهدا می شود

تهران - ایرنا- در همایش بین المللی نكوداشت مولانا پنجم مهرماه ، تندیس ویژه نكوداشت مولانا به جمشید مشایخی اهدا می شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، سعیدمحمدزاد اكبری مدیرمسوول همایش بین المللی مولانا گفت: هیات انتخاب این همایش به موضوع هنر در میان آثار انتخابی اهمیت زیادی داده و از جمله استاد حسین علیزاده كه نشان شوالیه كشور فرانسه را رد كرده بود منتخب بخش موسیقی این همایش است و در روز برگزاری همایش به مدت یكساعت اجرای زنده خواهد داشت.
وی افزود: همچنین در بخش خط و نقاشی نیز از استاد محمود فرشچیان برای تابلوی ارزشمند شمس و مولانا تجلیل خواهد شد.
به گفته اكبری اما تندیس ویژه این همایش به دلیل نقش آفرینی استاد جمشید مشایخی در نماهنگ دیدار شمس و مولانا به ایشان اهدا خواهد شد.
مدیرمسئول همایش بین المللی نكوداشت مولانا تاكید كرد: خانم استدر كیش لاروش رئیس دفتر منطقه ای یونسكو در ایران نیز سخنران این همایش خواهد بود.

** برگزاری همایش ملی میراث فرهنگی،توسعه پایدار
نشست علمی-تخصصی جوانان و مصرف گردشگری و نخستین همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار، به ترتیب در مهر و دی ماه سال جاری برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی، همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار با هدف بررسی چالش ها ی موجود میراث فرهنگی و همچنین ایجاد دیدگاه مشترك درهمراهی بین حفاظت از میراث فرهنگی ،طبیعی و اجرای طرح های توسعه مهم برگزار می شود.
شناخت ظرفیت های تاریخی كشور در بومی سازی مقتضیات توسعه و آمایش سرزمین هدف دیگر این همایش است .
توسعه پایدار و آمایش سرزمین، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و مدیریت آب، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و راه و شهرسازی از محورهای نخستین همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار است.
محورهای دیگر این همایش شامل میراث فرهنگی، توسعه پایدار و صلح، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و گردشگری و میراث فرهنگی ، توسعه پایدار وهویت است.
این همایش كه قرار است 23 و 24 دی برگزار شود دارای چهار اركان شورای سیاست گذاری، كمیته علمی، پنل های تخصصی و كمیته اجرایی است.

**نشست علمی-تخصصی جوانان و مصرف گردشگری
به گزارش مركز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، این مركز با همكاری قطب برنامه ریزی و توسعه پایدار گردشگری دانشكده جغرافیای دانشگاه تهران به مناسبت 5 مهر روز جهانی گردشگری نشستی علمی-تخصصی با موضوع جوانان و مصرف گردشگری را برگزار می كند.
این نشست با محوریت شعار سال سازمان جهانی جهانگردی (یك میلیارد گردشگر، یك میلیارد فرصت) پنجم مهرماه در محل دانشكده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار می شود.
كرامت الله زیاری استاد دانشگاه تهران، محمدحسن مطیعی لنگرودی استاد دانشگاه تهران، دكتر شهروز امیرانتخابی رئیس موسسه علمی-كاربردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رحیم یعقوب زاده رئیس مركز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران از سخنرانان حاضر در این نشست هستند.
علاقه مندان برای شركت در این نشست می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت www.istta.ir مراجعه كنند.

** شعر از برگ گل بهتر
شعر كودك از برگ گل بهتر اثر ناصر كشاورز با تصویرگری علی خدایی از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.
این كتاب از مجموعه شعرهایی برای گروه سنی كودكان است كه فضای شیرینی را در ذهن آنان تصویرسازی می كند.
در این كتاب نویسنده با اشعاری زیبا و ساده دغدغه های ذهنی كودكان را نسبت به پیرامون خود بیان می كند و از دید آنان زیبایی دنیا را به تصویر می كشد. این اشعار هم چنین با زبانی ساده بیان شده تا برای همه خوانندگان به خصوص كودكان قابل فهم باشد.
نویسنده در این كتاب اشعاری چون لباس نو، چشم های مادر، نقاشی، دریا، روز برفی، از برگ گل بهتر، گل، دامن، درخت ما و جوجه من را می سراید كه هریك در نوع خود نكات مهمی را برای كودكان بازگشایی می كند.
هماهنگی تصاویر كتاب با سیر قصه باعث شده كه كودكان از لحاظ بصری هم بتوانند با اشعار هم ذات پنداری نزدیكی داشته و درك بهتری از محتوای اشعار در ذهنشان نقش ببندد.
فراهنگ3079 **9022 ** 1569
۰ نفر