۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81747186
T T
۰ نفر
رییس انتظامی تهران بزرگ از پلمب 252 باشگاه بدنسازی غیرمجاز درپایتخت خبر داد

تهران - ایرنا - فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران گفت: طی پنج ماه ابتدای امسال 252 باشگاه بدنسازی و پاورلیفتینگ به علت تخلفات از سوی متصدیان و یا مالكان آن پلمب شده است.

به گزارش ایرنا به نقل پایگاه خبری پلیس؛ سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا، افزود: با توجه به اینكه فعالیت غیر مجاز باشگاه های بدنسازی متخلف یكی از دغدغه های اصلی شهروندان تهرانی است، نظارت بر كار این واحدهای صنفی در دستور كار ماموران پلیس امنیت عمومی و اماكن تهران بزرگ قرار گرفت و 632بار از این واحدها بازرسی شد.
وی افزود: در این رابطه پس از انجام اقدامات كارشناسانه باشگاه های بدنسازی متخلف شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پلمب شدند.
رییس پلیس پایتخت تصریح كرد: طی بازدید از 373 واحد صنفی كه دارای تخلفات جزیی بودند، اخطار دریافت كردند كه تا در اسرع وقت به تخلفات خود رسیدگی و در غیر این صورت پلمب خواهند شد كه 739 مورد تذكر از سوی ماموران پلیس به مسئولان برخی باشگاه داده شد.
سردار ساجدی نیا اظهار كرد: نصب دوربین مدار بسته در فضای باشگاه، ایجاد مزاحمت برای همسایگان و كسبه محدوده، نداشتن جواز كسب و كارت بیمه ورزشی، عدم استفاده از مربی متخصص و دارای مدرك، عدم ارتباط با پزشك و مشاور ورزشی، فروش و توزیع دارو، مكمل و پودرهای غیرمجاز بدنسازی، استفاده از پوسترهای برهنه و نیمه برهنه، پخش موسیقی های غیر مجاز، تجمع اراذل و اوباش، ارایه خدمات خارج از سرویس كاری به مشتریان و انتشار تصاویر خارج از شئونات اسلامی از جمله تخلفات این واحدهای صنفی است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این مطلب كه فدراسیون پزشكی ورزشی كشور اعلام كرده است كه هیچ باشگاهی حق عرضه مكمل های ورزشی را ندارد، گفت: طی بررسی های انجام شده مشخص شد كه باشگاه های دارای مجوز و معتبر، حدود 2 سال است كه مبادرت به فروش و استفاده مكمل های بدنسازی نمی كنند و در صورت تخلف پلیس محل مذكور را پلمب و فرد خاطی به كمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان معرفی می شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان كرد: شیادان همواره در اطراف و داخل باشگاه‌های بدنسازی برای فروش مكمل‌های تقلبی تلاش می كنند و این وظیفه مسئولان باشگاه های ورزشی خصوصا بدنسازی است كه موارد مشكوك را به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی با بیان اینكه مركز فوریت های پلیسی 110 به عنوان پل ارتباطی شهروندان و پلیس است، یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف از سوی متصدیان و مالكان واحدهای صنفی مذكور ، مراتب را از این طریق و یا مراجعه به كلانتری محل، به پلیس گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
تهرام/7247//1348
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه