۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81684249
T T
۰ نفر
توافق هسته ای ایران و 1+5 برای كابل پیامدهای مثبت خواهد داشت

كابل - ایرنا - وزیر امور خارجه افغانستان، توافق هسته ای ایران با 1+5 را یك دستاورد بزرگ برای مردم شریف و وزارت خارجه ایران دانست و گفت: این توافق پیامدهایی مثبت برای كشورهای منطقه، از جمله افغانستان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه افغانستان روز چهارشنبه باانتشار بیانیه ای كه نسخنه ای از آن، به ایرنا ارسال شده است، نوشت: جمهوری اسلامی افغانستان همواره از حل مساله هسته‎ای ایران از طریق مذاكره و گفت و گو حمایت كرده و آن‎ را به نفع صلح، ثبات، همكاری و همگرایی منطقه‎ای به ویژه در مبارزه با تروریسم و تهدیدات نوظهور دیگر می ‎داند.

صلاح الدین ربانی در این بیانیه افزوده است: یقین كامل دارم كه لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، باعث توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط بازرگانی منطقه‎ای به ویژه میان دو كشور برادر و مسلمان افغانستان و ایران خواهد شد و پیامد هایی مثبت را برای كشورهای منطقه از جمله افغانستان در پی خواهد داشت.

اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان نیز با انتشار پیامی كه در صفحه اجتماعی وی منتشر شد، توافق هسته ای را به دولت ایران تبریك گفت.

جمهوری اسلامی ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل آمریكا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین، به همراه آلمان، روز گذشته پس از 22 ماه گفت و گو در دولت حسن روحانی به یك مناقشه 13ساله پایان دادند.

توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 در برنامه های خبری و تفسیری شبكه های تلویزیونی افغانستان نیز بازتابی گسترده داشت و از آن به عنوان توافقی تاریخی در قرن 21 یاد كردند.

آساق*5*291*1610

سرخط اخبار جهان