۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81676173
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:روز قدس، روز وحدت و عزت جهان اسلام است

همدان-ايرنا-نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت:روز قدس روز فرياد خواهي مسلمانان مظلوم و روز وحدت و عزت جهان اسلام است.

امير خجسته روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:رژيم صهيونيستي تا قبل از پيروزي انقلاب با حمله به قدس شريف، خاك فلسطين را به اشغال خود درآورد و ديگر كشورها نيز در برابر اين رژيم كه مولود ناخلف آمريكا و استكبار بود تسليم شدند اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي،امام خميني (ره) آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز قدس نامگذاري كردند.

وي ادامه داد:روز قدس روز دفاع از مستضعفان جهان، روز فرياد حمايت از مستضعفين و روز ذلت و خواري استكبار و بي محتوا شدن صهيونيست ها است.

وي افزود:مردم با موجي كه راه انداختند زمينه هاي آزادي قدس، قبله اول مسلمانان را فراهم خواهند كرد و با سر دادن شعار مرگ بر اسراييل و مرگ بر صهيونيست پايه هاي اين رژيم جعلي را به تزلزل خواهند كشيد.

وي ادامه داد:روز قدس با وحدت كلمه اي كه امام راحل(ره) فرمودند رقم خورد و اثر آن از بمب هسته اي نيز بيشتر است.

وي اضافه كرد: هرسال با نزديك شدن به روز جهاني قدس رژيم صهيونيستي ديوانه وار به روش هاي مختلف متوسل مي شود تا اطلاع رساني ها و حضور مردم را كمرنگ كند اما با اين حال گستردگي حضور نيز بيشتر از سال هاي قبل مي شود.

خجسته افزود:رژيم صهيونيستي دنبال آن است كه مانع بيداري اسلامي شود و در كشورهايي كه موج بيداري اسلامي در آن به راه افتاده در حال سركوب كردن اين حركات است و در اين راستا نيز كشورهايي مانند عربستان و بحرين را كه سران خود فروخته دارند با خود همراه كرده است.

وي بيان كرد:امروز روز قدس به يك فرهنگ تبديل شده است و ما نيز بايد به هر طريق اطلاع رساني هاي لازم را انجام دهيم تا همه با هم در اين روز بزرگ همراه شويم.

وي با بيان اينكه حمايت از كشورهاي ستمديده مسلمان همواره در سياست خارجي ايران لحاظ شده است عنوان كرد:جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده است كه از كشورهاي مسلمان مظلوم حمايت خواهد كرد و هم اكنون نيز حمايت معنوي و مشاوره اي خود را به كشور هاي منطقه ارايه مي دهد.

وي اضافه كرد:در 50 روز ايستادگي مردم غزه ، جمهوري اسلامي ايران همواره از مردم فلسطين حمايت كرد در حالي كه سران اعراب سكوت كردند.

آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با ابتكار امام خميني(ره) بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي به نام روز قدس نام گرفت تا تجلي حمايت همه مسلمانان جهان از آزاد سازي قدس و مردم مظلوم فلسطين از چنگال رژيم اشغالگر قدس باشد.

7530/1181 / 1539
۰ نفر