۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۶:۳۲
کد خبر: 81675250
T T
۰ نفر

رژیم صهیونیستی: از مذاكرات هسته ای بی خبریم

۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۶:۳۲
کد خبر: 81675250
رژیم صهیونیستی: از مذاكرات هسته ای بی خبریم

تهران - ایرنا - در بحبوحه مذاكرات هسته ای مقام های رژیم صهیونیستی كه در گذشته اقدام به جاسوسی از مذاكرات هم كرده اند ، می گویند كه در 12 روز گذشته از مذاكرات بی خبرند؛ در پاسخ مقامات آمریكایی می گویند سه بار برای آگاه كردن صهیونیست ها تماس گرفته اند اما پشت خط مانده اند.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیك» ، «جوزف كوهن» مشاور امنیتی اسراییل در گذشته بطور منظم آخرین اطلاعات مربوط به مذاكرات هسته ای را از «وندی شرمن» معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریكا یا همتای اروپایی او دریافت كرده است.

اما اكنون به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ، مقام های ارشدی از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته اند كه آخرین بار 12 روز پیش و قبل از آغاز دور جدید مذاكرات با آنها تماس گرفته شده است.

این در حالی است كه به دلیل مشكلاتی كه در روابط دوجانبه آمریكا و اسراییل پیش آمده، جان كری وزیر خارجه آمریكا از تماس شخصی با بنیامین نتانیاهو خودداری می كند.

در این حال مقام های ارشدی از دفتر شرمن گفته اند كه در 10 روز گذشته سه بار تلاش كرده اند كه با كوهن تماس بگیرند و اطلاعات مربوط به مذاكرات را در اختیار او بگذارند اما هر سه بار موفق به صحبت با كوهن نشده اند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی اعلام كرد شركت امنیت سایبری كاسپرسكی در سیستم های رایانه ای سه هتل میزبان مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ویروسی را یافته كه برای جاسوسی از این مذاكرات استفاده شده است.

«سباستین كورتز» وزیر امور خارجه اتریش در آستانه دور تازه مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بر تلاش این كشور برای تامین امنیت كامل مذاكرات تاكید كرد .

شبس**1078**1565

سرخط اخبار جهان