۷ تیر ۱۳۹۴، ۵:۵۵
کد خبر: 81662022
T T
۰ نفر
نگاه ایران به بیانات رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر

تهران- ایرنا- روزنامه ایران در شماره روز یكشنبه هفتم تیر ماه تیتر نخست خود را به بیانات رهبری در دیدار خانواده شهدای هفتم تیر با عنوان «ملت ایران مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستند» اختصاص داد.

به گزارش ایرنا در بخشی از این خبر آمده است: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه در دیدار خانواده های شهدای حادثه هفتم تیر و همچنین جمعی از خانواده‌های دارای چند شهید در استان تهران، كشور و ملت ایران را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا دانستند و با اشاره به پیام امیدبخش، افشاگر و سرشار از ابتهاج معنوی و عزم راسخ شهدا در هر دوره ای، تأكید كردند: امروز كشور نیازمند عزم راسخ و شناخت دشمن و آمادگی برای مواجهه با دشمن در عرصه جنگ نرم اعم از عرصه های فرهنگ، سیاست و زندگی اجتماعی است و كسانی كه تلاش دارند چهره هیولایی دشمن خبیث را با بزك كردن رسانه‌ای بپوشانند، مخالف مصالح ملت هستند.

«اولین مذاكره ظریف و كری در ایستگاه پایانی» ‌خبر مهم و تصویر نخست صفحه اول روزنامه ایران بود.

در این مطلب آمده به نقل از ظریف آمده است: اگر طرف مقابل آمادگی داشته باشد حقوق مردم ما را به رسمیت بشناسد، تحریم ها را بردارد و زیادی خواهی نكند حتما به توافقی خواهیم رسید كه به نفع همه باشد. همچنین به نقل از جان كری همتای آمریكایی ظریف نوشت: برای رسیدن به توافق امید هست اما هنوز برخی موضوعات سخت وجود دارد. همه خواهان رسیدن به توافق هستند.

در ادامه به اظهارات سیدعباس عراقچی اشاره شده و آمده است: بعد از لوزان تغییراتی در مواضع برخی كشورهای 1+5 مشاهده شد كه این، كار را سخت تر كرده است.

در یادداشت اول دفتر به قلم «كاووس سید امامی» استاد دانشگاه و فعال محیط زیست با عنوان «باورهای اشتباه ما ایرانیان درباره خشكسالی» آمده است: مشكل كمبود آب در كشور این روزها خبری داغ شده و پس از سال‌ها نادیده گرفتن بالاخره شرایط چنان حاد شده است كه آحاد مردم و مسئولان متوجه خطرات شدید بی‌آبی و كاهش منابع آبی كشور شده‌اند. حتی اكنون سخن از نابودی پاره‌ای از فلات و تمدن ایرانی در صورت نیندیشیدن راه‌حلی برای این بحران می‌رود؛ سخنی كه البته با تأملی در تجربه‌های گذشته تاریخ، چندان اغراق‌آمیز نیست و باید جدی گرفته شود.

با همه این اوصاف كم نیستند افرادی كه همچنان این پدیده را نوعی خشكسالی گذرا می‌پندارند و تصورشان این است كه در پی این خشكسالی روزگار ترسالی در راه است.

«تعطیلی مساجد و دفاتر تكفیری‌ها در كویت و تونس، مهرآباد 20 سال دیگر فرودگاه می‌ماند، پرونده یك كلاهبرداری ماهواره ای، ‌علی جنتی: برای شناخت حق از باطل فقط باید به قرآن مراجعه كرد و راهكارهای روحانی برای جهان عاری از مواد مخدر» دیگر خبرهای مهم صفحه اول این روزنامه است.

شبد ** 1095 ** 2023
۰ نفر