۷ تیر ۱۳۹۴، ۵:۳۶
کد خبر: 81662021
T T
۰ نفر
كويت راننده خودروي حامل تروريست انتحاري را بازداشت كرد

تهران- ايرنا- وزارت كشور كويت از دستگيري راننده خورويي خبر داد كه تروريست حمله انتحاري به مسجد امام صادق(ع) شهر كويت را به محل انفجار رسانده و بعد از اقدام تروريستي بلافاصله متواري شده است.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رسمي كويت، وزارت كشور كويت در بيانيه اي اعلام كرد، اين فرد «عبدالرحمن صباح عيدان سعود»، نام دارد و متولد 1989 است؛ او به طور غيرقانوني در كويت اقامت داشته و در حالي كه در خانه اي در منطقه «الرقه» مخفي شده بود، دستگير شد.

در اين بيانيه همچنين آمده است كه تحقيقات اوليه نشان مي دهد، صاحبخانه اي كه اين فرد در آن مخفي شده بود، يكي از هواداران انديشه افراطي و انحرافي است و دستگاهاي امنيتي به تلاش هاي خود براي شناسايي ديگر عاملان و همدستان اين اقدام جنايتكارانه و مشخص شدن سرنخ ها و حقايق مربوط به اين جنايت ادامه مي دهند.

در حمله انتحاري كه بعدازظهر جمعه در مسجد امام صادق(ع) در منطقه «صوابر» شهر مركز كويت رخ داد، 27 نمازگزار از جمله سه ايراني شهيد و 227 تن زخمي شدند.

به گفته شاهدان عيني، يك عامل انتحاري در ركعت آخر نماز جماعت، با ورود به مسجد امام صادق خود را منفجر كرد.

گروه تروريستي- تكفيري داعش مسئوليت اين انفجار را برعهده گرفته است.

رسانه ها پيش از اين، از دستگيري مالك خودروي مورد استفاده عامل انتحاري و متواري بودن راننده آن خبرداده و اعلام كردند كه در اين رابطه چند مظنون نيز بازداشت شده اند.

شبد**1480** 2023
۰ نفر