۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱:۳۷
کد خبر: 81633705
T T
۰ نفر
سفیر ایران درهند:امام راحل اسلام واقعی را به دنیا معرفی كرد

كشمیر- ایرنا-سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با بیان اینكه امام راحل اسلام واقعی را به دنیا معرفی كرد ،ترویسم و افراطی گری را بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان دانست و گفت:امروز دشمنان اسلام راه جدیدی را با ایجاد گروه های افراطی برای بی اعتبار كردن اسلام انتخاب كرده اند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا انصاری چهارشنبه در مراسم بیست وششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سرینگر اظهار داشت:دشمنان تلاش می كنند اقدامات داعش را به عنوان اسلام معرفی كنند و این خطر بزرگی است .

وی تصریح كرد: اقدامات وحشیانه داعش مانند كشتار، سوزاندن افراد ، زنده به گور كردن و تجاوز به زن ها به نام اسلام معرفی می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با بیان اینكه عده ای در صددهستند اقدامات داعش را جنگ بین شیعه و سنی معرفی كنند افزود: داعش بیشترین افراد را از اهل سنت كشته و تعداد زیادی از آنها را نیز آواره كرده است .

وی ،داعش را توطئه جدیدی از سوی صهیونیسم و غرب علیه مسلمانان دانست و اظهاركرد: افرادی كه به سمت تندروی می روند دوست مسلمانان نیستند .

انصاری با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در نقاط مختلف هند اظهار كرد این مراسم امسال با شكوهتر از سالهای قبل در شهرهای مختلف این كشور برگزار شد.

وی وحدت را مهمترین تاكید بنیانگذار جمهوری اسلامی خواند و تصریح كرد هر فردی كه در راه تفرقه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان تلاش كند در راه امام راحل نیست .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند اظهار كرد استكبار جهانی به همین دلیل صدام را برای حمله به ایران كمك كرد و از همه توان خود برای ازبین بردن انقلاب اسلامی و اسلام واقعی به كار گرفت .

وی،قدرت واقعی را علم و دانش دانست و تصریح كرد:امروز ایران به رغم 35 سال تحریم از نظر علمی و نظامی در بهترین شرایط قرار دارد و از نظر توسعه در سطح منطقه رتبه نخست را دارد.

مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با حضور صدها نفر از علما شیعه و سنی ،دانشجویان ،استادان و اقشار مختلف مردم با شكوه فراوانی در سرینگر برگزار شد.

همچنین در چند روز گذشته ویژه برنامه هایی به مناسبت سالگرد ارتحال امام در حیدرآباد،كشمیر و شهرهای مختلف هند برگزار شد.

سخنرانان دراین همایش ها در خصوص جایگاه ،شخصیت و اندیشه های امام خمینی (ره )سخنرانی كردند.

*آساق*1600 ** 1095

سرخط اخبار جهان