۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۵۱
کد خبر: 81609911
T T
۰ نفر

راز طول عمر و سلامتی با آووكادو

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۵۱
کد خبر: 81609911
راز طول عمر و سلامتی با آووكادو

تهران - ایرنا - مطالعه متخصصان تغذیه كالیفرنیا نشان می دهد كه آووكادو با كاهش وزن، احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی، علایم آرتروز و كلسترول و افزایش جذب مواد مغذی و سلامت چشم، به حفظ سلامتی و طول عمر كمك می كند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از هلث، میوه آووكادو طی 15 سال گذشته به یك میوه محبوب، به ویژه در آمریكا، تبدیل شده است. در حال حاضر در بیشتر رستون های زنجیره ای، این میوه به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های گوناگون سرو می شود.‌

آووكادو یك منبع غنی از پتاسیم و اسیدهای چرب امگا 3 و فیبرهای محلول و نامحلول است. متخصصان تغذیه به دلایل زیر مصرف روزانه آووكادو را توصیه كرده اند:

*** به جذب سایر مواد مغذی كمك می كند

آووكادو دارای چربی غنی است كه به جذب مواد غذایی دیگر از جمله ویتامین های محلول در چربی مانند A ، K، D و E كمك می كند.

*** علایم آرتروز را برطرف می كند

آووكادو یك میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اكسیدان ها، كاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا 3 است. آووكادو حاوی تركیباتی به نام ASU است كه سنتز كلاژن را افزایش می دهد و سبب كاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود.

*** خطر ابتلا به سرطان را كاهش می دهد

مطالعات صورت گرفته در سال 2007 میلادی نشان می دهد كه ویژگی های آنتی اكسیدانی و ضد التهابی موجود در آووكادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را كاهش می دهد. به علاوه تركیبات موجود در آووكادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را كاهش می دهد.

*** سبب كاهش كلسترول می شود

آووكادو حاوی تركیباتی به نام beta-sitosterol است كه سبب كاهش چربی های بد LDL و افزایش چربی خوب HDL می شود.

*** سلامت چشم را افزایش می دهد

یك اونس آووكادو حاوی 81 میكروگرم زیزانتین و لوتئین است كه هر دو تركیب در چشم به عنوان آنتی اكسیدان عمل می كنند و در حفظ سلامت چشم موثرند. مصرف آووكادو از بروز آب مروارید و انحطاط ماكولا جلوگیری می كند.

*** در حفظ سلامت قلب موثر است

آووكادو با كاهش كلسترول و سندرم متابولیك از بروز بیماری های قلبی، عروقی، سكته مغزی ، بیماری عروق كرونر و دیابت جلوگیری می كند.

*** سبب كاهش وزن می شود

فیبر موجود در آووكادو سبب احساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مركز سیری در مغز را فعال می كنند.

علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر