۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۰:۲۸
کد خبر: 81609052
T T
۰ نفر

مراسم سالگرد ارتحال آيت الله بهجت(ره) در قم برگزار شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۰:۲۸
کد خبر: 81609052
مراسم سالگرد ارتحال آيت الله بهجت(ره) در قم برگزار شد

قم- ايرنا - مراسم ششمين سالگرد ارتحال حضرت آيت الله محمد تقي بهجت(ره) از مراجع تقليد پنجشنبه شب با حضور قشرهاي مختلف مردم، علما، روحانيون و مسوولان در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه شخصيت هاي مختلف همچون حضرات آيات نوري همداني، علوي گرگاني، مقتدايي، حسيني بوشهري، نمايندگان بيوت مراجع تقليد، اعضاي جامعه مدرسين، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و مسوولان كشوري و لشكري حضور داشتند، ياد و خاطره آن عالم رباني گرامي داشته شد.

عضو مجلس خبرگان رهبري دراين مراسم، آيت الله بهجت را عالمي عامل توصيف كرد و گفت: ارزش يك عالم به اين است، كه به آنچه آموخته عمل كند.

آيت الله عباس محفوظي افزود: پرهيز از هر چيزي كه انسان را از معرفت و شناخت به حق باز دارد، از مهمترين شاخص هاي يك عالم به شمار مي رود، كه مرحوم بهجت اين ويژگي را به خوبي داشت.

استاد حوزه علميه قم همچنين با اشاره به تخصص منحصر به فرد و بي نظير آيت الله بهجت در علوم ديني و فقهي، تصريح كرد: آن مرحوم همچنين حضور ذهن و مهارت خاصي در بيان مسائل فقهي داشت، به نحوي كه در جلسه هاي استفتا از او بدون اينكه كوچكترين احتياجي به كتاب و يا منابع علمي مختلف داشته باشد، پاسخ سوالات شرعي را بيان مي كرد.

آيت الله محمد بهجت فومني در اواخر سال 1334 هجري قمري در خانواده‌اي ديندار و تقوا پيشه در شهر فومن واقع دراستان گيلان چشم به جهان گشود و در 27 ارديبهشت سال 1388 هجري خورشيدي در شهر قم دارفاني را وداع گفت.

پيكر مطهر آن مرحوم در حرم حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد.ك/3

7403/ 6133/**1565
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست