۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81606204
T T
۰ نفر

زمين لرزه نپال در هند 17 قرباني گرفت

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81606204
زمين لرزه نپال در هند 17 قرباني گرفت

دهلي نو – وزارت كشور هند در گزارشي اعلام كرد:زمين لرزه 7.3 ريشتري ساعات اوليه بعد ازظهرامروز- سه شنبه - در نپال باعث ويراني تعدادي واحد مسكوني در شمال هند و جان باختن 17 نفر شد.

به گزارش ايرنا ، 16 نفر از افرادي كه در زمين لرزه امروز در هند جان خود را از دست داده اند، از ايالت بيهار در مرز نپال بودند.

در زمين لرزه سه هفته پيش در نپال نيز تعداد از ساختمان ها اين ايالت بر اثر زمين لرزه تخريب و 78 نفر جان خود را از دست دادند.

زمين لرزه نپال باعث تخليه مدارس و تعدادي از ادارات دولتي در دهلي نو شد و نيروهاي امنيتي قاضي اباد،گواتي، پتنا ، كلكته و باتيندا به حالت آماده باش درآمدند.

زمين لرزه امروز نپال باعث شد كه مردم دهلي نو و برخي ازشهرهاي اين كشور به سرعت ساختمان ها را تخليه و در فضاهاي باز پناه بگيرند.

اين زمين لرزه باعث شد كه حركت مترو دهلي نيز براي 15 دقيقه متوقف شود.

براساس اعلام وزارت كشور نپال، براثر زمين لرزه امروز تعداد 42 نفر جان باختند و 900 نفر ديگر نيز مجروح شدند.

مركز مطالعات زمين شناسي امريكا اعلام كرد ،اين زمين لرزه كه در ساعات اوليه بعدازظهر سه شنبه به وقت محلي روي داد، به بزرگي 7.3 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) بوده و كانون آن در منطقه محافظت شده بين كاتماندو و كوه اورست اعلام شده است.

پنجم ارديبهشت ماه گذشته نيز زلزله اي به بزرگي 7.9 درجه در مقياس امواج دروني زمين( ريشتر) كاتماندو پايتخت نپال را لرزاند كه حدود هشت هزار نفر در اثر آن جان باختند و بيش از 17 هزار نفر مجروح شدند.

*آساق*1600 **1917

سرخط اخبار جهان