۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۳۳
کد خبر: 81576301
T T
۰ نفر
مبارزه با باندهاي اصلي مواد مخدر بايد در اولويت قرار گيرد

تهران - ايرنا - عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت، مبارزه با باندهاي اصلي و سرشبكه هاي مواد مخدر بايد در اولويت قرار گيرد.

به گزارش ايرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرج‌ اله عارفي با تاكيد بر اينكه نقل و انتقال مالي و حساب بانكي سرشبكه هاي مواد مخدر را بايد شناسايي و آن را ناامن سازيم، تصريح كرد: طرح شناسايي نقل و انتقال مالي عوامل اصلي توزيع و قاچاق مواد مخدر ضرورت دارد و اين موضوع با اشراف اطلاعاتي دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي پيچيده نيست و فقط يك عزم و اراده جدي را طلب مي كند.

وي افزود: مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعي و با مشاركت مردم با موفقيت‌ هاي بيشتري نسبت به انجام آن به تنهايي و از سوي دولت دارد.

عارفي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي آمادگي كامل دارد كه در كنار ساير دستگاه‌ها و نهادها و همچنين مردم ايران اسلامي، در راه مبارزه اجتماعي با مواد مخدر گام بردارد و در صورتيكه قوه مجريه لايحه ‌اي در اين رابطه در نظر داشته باشد مجلس نيز اقدامات لازم را جهت پيشگيري از اعتياد انجام خواهد داد.

نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي افزود: مبارزه با مواد مخدر به روش‌ هاي مختلفي و به دو صورت عمده مبارزه با خرده ‌فروشان و باندهاي اصلي انجام مي ‌گيرد اما بايد به صورت اساسي به اين نكته توجه داشت كه با دستگيري و مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر موثر و چشمگير در راه مبارزه موفق نخواهيم بود زيرا سركرده باندها با دستگيري عوامل خرده فروشي نيروهاي جديدشان را وارد عرصه فروش مي‌كنند.

وي تصريح كرد: به همين منظور مبارزه با باندهاي اصلي و سرشبكه هاي مواد مخدر بايد در اولويت قرار گيرد و دامنه مبارزه را به باندها اختصاص دهيم.

عارفي با اشاره به اينكه مبارزه با مواد مخدر يك عزم ملي را نياز دارد، گفت: زماني كه برخي از مرزها انسداد بيشتري يافت، قاچاقچيان مسير ترانزيت را تغير داده و به سمت دريا پيش رفتند و اين نشان مي دهد ناامن كردن محل فعاليت قاچاقچيان بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.

اجتمام ** 7268 ** 1071

سرخط اخبار سیاست