۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۷:۲۸
کد خبر: 81562060
T T
۰ نفر

مرتضوی رسما برای محاكمه احضار شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۷:۲۸
کد خبر: 81562060
مرتضوی رسما برای محاكمه احضار شد

تهران - ایرنا - متهم و شكات پرونده دادستان سابق تهران و مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی برای حضور در جلسه محاكمه كه قرار است پنجم اردیبهشت ماه برگزار شود، احضار شدند.

مصطفی ترك همدانی یكی از شاكیان پرونده مرتضوی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا اظهار داشت : شعبه 79 دادگاه كیفری استان تهران در اخطاریه ‌هایی جداگانه نماینده سازمان تامین اجتماعی، علیرضا دقیقی، پیمان عطار و مرا برای حضور در جلسه محاكمه دعوت كرده است.

به گفته این وكیل دادگستری، احضاریه شعبه برای حضور در جلسه دادگاه نیز رسما به مرتضوی و وكیل وی ابلاغ شده است.

ترك همدانی افزود: طبق احضاریه دریافت شده، جلسه محاكمه مرتضوی ساعت 10 صبح روز پنجم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، پرونده مرتضوی شامل سه قسمت است كه بخش نخست آن در ارتباط با رای نقض شده از سوی دیوان عالی كشور در پرونده كهریزك و ارجاع آن به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد است.

در پرونده كهریزك، شعبه دیوان عالی كشور انفصال دائم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی در خصوص مرتضوی را تایید كرد اما نسبت به جریمه نقدی صادر شده ایراد گرفت.

بخش دوم این پرونده نیز در ارتباط با شكایت اولیا دم مرحوم روح الامینی( یكی از كشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه كهریزك) به اتهام معاونت در قتل است.

بخش سوم نیز موضوع عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری و دریافت مبالغی در پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی است كه از 24 دی ماه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از ارجاع بخشی از پرونده تامین اجتماعی با صدور كیفرخواست به دادگاه خبر داد.

اجتمام(4)**9140**1436
۰ نفر